Blogas

Akumuliatoriaus naudojimas vasarą

Kurio autorius 12/07/2017

 

Retas vairuotojas pagalvoja apie savo automobilio akumuliatorių vasarą. Tai, kad jis yra automobilyje, atsimename tik tada, kai šaltą žiemos rytą neužsiveda automobilio variklis. Rūpestingesni vairuotojai imasi priemonių ir užkerta tam kelią, paruošdami automobilį žiemai rudens pabaigoje. Būtent tada, siekiant išvengti nemalonių staigmenų spustelėjus šalčiams, patikrinama įranga ir akumuliatorius. Vis dėlto nedaug vairuotojų susimąsto, kad akumuliatorių prižiūrėti būtina ir vasaros metu.

 

Kodėl akumuliatorius reikia prižiūrėti ir vasarą?

Kiekvienas vairuotojas žino, kad esant šaltam orui akumuliatorių gali tekti įkrauti dažniau. Žiemą oro sąlygos pablogėja, taigi visos sistemos (skirtos palengvinti vairavimą tamsiuoju paros metu, esant šaltam orui, lyjant lietui arba sningant), pavyzdžiui, valytuvai, žibintai, salono, sėdynių, veidrodėlių ir stiklų šildymo sistemos, naudoja akumuliatoriuje kaupiamą elektros energiją, tad šis naudojamas intensyviau nei įprastai. Visgi žiemą vairuotojai būna atsargesni – paprastai jie neužmiršta, kad akumuliatorius gali išsikrauti, todėl stengiasi nenaudoti elektros energijos, kai tik tai įmanoma. Vasarą viskas yra kitaip.

Įprasta atostogų kelionė – tai dideli atstumai, nuvažiuojami įjungus oro kondicionierių, visą papildomą įrangą, pavyzdžiui GPS, ar prijungus kelioninį šaldytuvą, planšetinius kompiuterius ir išmaniuosius telefonus. Tai yra tikras išbandymas automobilio akumuliatoriui. Tiesą sakant, vasarą jam neretai tenka dirbti daugiau nei žiemą. Pats važiavimas nėra didžiausia problema – atvykę į reikiamą vietą, greičiausiai keletą dienų paliksite automobilį stovėti saulės atokaitoje. Sugrįžę galite nustebti, kad automobilis neužsiveda. Kodėl taip nutinka? Temperatūrai pasiekus 30 Celsijaus laipsnių, akumuliatorius išsikrauna dukart greičiau nei esant 20 laipsnių temperatūrai, kuri laikoma geriausia akumuliatoriaus darbine temperatūra. Temperatūrai pakilus 10 laipsnių, šis laikas kaskart sutrumpėja perpus. Taigi akumuliatoriumi būtina rūpintis tiek žiemą, tiek vasarą. Aukšta temperatūra nėra geriau už stingdantį šaltį.

Tiesą sakant, vairuotojams žiema netgi palankesnis metas – ryte neužsivedus automobilio varikliui, esate prie namų, o ne užsienyje, Jums nepažįstamoje vietoje, kur neįmanoma prisišaukti pagalbos keliuose tarnybų. Net jei namuose neturite sparčiojo įkroviklio, nesunkiai rasite kaimyną, kuris paskolins laidus automobiliui užvesti. Blogiausiu atveju galite išsikviesti taksi, kad vairuotojas atvežtų šiuos laidus (dauguma taksi įmonių siūlo tokią paslaugą) arba nuvežtų Jus į reikiamą vietą. Be to, galite pasinaudoti pagalbos keliuose paslaugomis arba papildomomis paslaugomis, teikiamomis įsigijus žinomo gamintojo akumuliatorių. O vasaros atostogų užsienyje metu jūsų galimybės sulaukti pagalbos yra ribotos. Situaciją gali apsunkinti ir kalbos barjeras. Kad netektų tikrinti savo problemų sprendimo įgūdžių, paruoškite akumuliatorių atostogoms iš anksto.

Kaip prižiūrėti akumuliatorių vasarą?

Atminkite – svarbiausia yra prevencija. Prieš vykdami į ilgą kelionę, patikrinkite akumuliatorių specializuotose dirbtuvėse. Visiškai įkrauto akumuliatoriaus įtampa turi siekti 12,6 V. Įtampai nukritus iki 12,4 V, akumuliatorius yra išsikrovęs. Paprašykite, kad meistras taip pat patikrintų vadinamąjį akumuliatoriaus eikvojimą, t. y. elektros energijos, kurią sunaudoja automobilio kompiuteris, radijo grotuvas, signalizacija ir panašios sistemos, kai variklis yra išjungtas, kiekį. Šis kiekis neturi viršyti 50 mA (0,05 A). Taip pat įsitikinkite, kad akumuliatorius ir gnybtai yra švarūs bei sausi, o akumuliatorius įstatytas teisingai. Gnybtai turi būti tinkamai prijungti ir sutepti vazelinu, kurio sudėtyje nėra rūgščių.

Kodėl turėtumėte vykti į autoservisą, jei daugumą šių darbų galite atlikti patys? Kartais, išėmus akumuliatorių iš automobilio, jį būtina nedelsiant įstatyti atgal tam, kad automobilis nuolat būtų aprūpinamas elektra. Ilgesnį laiką nutraukus elektros tiekimą, galima labai pakenkti automobilio elektriniams komponentams. Kai kurių akumuliatorių laidai turi būti atjungti ir prijungti tam tikra eilės tvarka. Jei nežinote jūsų akumuliatoriaus priežiūros reikalavimų, verčiau kreipkitės į profesionalus.

Kai jūsų automobilyje akumuliatorius yra pildomas, labai svarbu stebėti jo elektrolito lygį. Akumuliatoriams yra nurodytas mažiausias ir didžiausias elektrolito lygis – šie pateikti rodikliai padės lengvai nustatyti, ar akumuliatoriuje esančio elektrolito kiekis yra tinkamas. Pastebėję, kad elektrolito yra per mažai, pilkite tik distiliuoto vandens. Niekada nepilkite rūgščių ar vandens iš čiaupo! Distiliuotą vandenį būtina naudoti dėl to, kad aukštoje temperatūroje vanduo išgaruoja iš elektrolito, taigi padidėja jo rūgštingumas. Kai elektrolito rūgštingumas yra per didelis, akumuliatoriuje susidaro sieros rūgštis ir jis tampa iš dalies (arba visiškai) netinkamas naudoti.

Vykdami į kelionę, neužmirškite pasiimti tinkamo sparčiojo įkroviklio. Vairuodami visada pagalvokite apie akumuliatorių – naudokite tik tuos prietaisus, kurių Jums tikrai reikia. Niekada nepalikite prijungtų prietaisų, kai variklis yra išjungtas.

Jei laikysitės šių rekomendacijų, jūsų akumuliatorius sklandžiai veiks ne tik vasarą, bet ir visus metus. Kuo geriau prižiūrėsite akumuliatorių vasarą, tuo geriau jis tarnaus žiemą.

Suma komentarų: 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *