Aš turiu automobilį

Aštuonios priežastys, kodėl jūsų automobilis vibruoja stovėdamas arba varikliui veikiant tuščiąja eiga (ir jų sprendimo būdai)

Kurio autorius 28/08/2019

Nustatyti priežastį, kodėl automobilis dreba nejudėdamas iš vietos arba varikliui veikiant tuščiąja eiga, bet ne važiuodamas, kur kas lengviau, nei išsiaiškinti vibracijos priežastis automobiliui greitėjant – juk automobiliui stovint vienintelė judanti jo dalis yra variklis.

Gera žinia ta, kad galite būti tikri, jog vibracija automobiliui veikiant tuščiąja eiga susijusi su varikliu, taigi visą dėmesį galite skirti gedimo paieškoms šioje srityje. Visgi yra ir bloga žinia, nes variklis – pats sudėtingiausias automobilio komponentas.

1 priežastis. Užteršti ar užsikimšę degalų purkštukai

Laikui bėgant kai kurias automobilio degalų sistemos dalis, konkrečiai, degalų purkštukus, užkemša suodžiai, lakas bei kitos nuosėdos, ir dėl to kiekvienam variklio darbiniam ciklui paduodamas nevienodas degalų kiekis. Jeigu tai įvyktų, jūsų automobilis, veikdamas tuščiąja eiga, drebės, kratysis arba vibruos kaskart, kai tik bus pertrauktas į degimo kamerą tiekiamas degalų srautas.

Užsikimšusius degalų purkštukus reikia išvalyti, o jeigu jų būklė labai prasta – pakeisti. Dažnai problemą išspręsti padeda geras degalų sistemos arba degalų purkštukų valiklis. Taip pat rekomenduojama išvalyti droselio korpusą, kuris kontroliuoja oro maišymąsi su degalais – galima įsigyti būtent šiam tikslui skirtų valiklių.

2 priežastis. Nusidėvėjusios arba užsiteršusios uždegimo žvakės

Prastos būklės uždegimo žvakės – dar viena stovinčio automobilio vibracijos priežastis. Susikaupę nešvarumai ir suodžiai neleidžia žvakei tinkamai užsidegti ir uždegti degalų. Dėl to pasireiškia variklio uždegimo pertrūkiai, ir jam veikiant tuščiąja eiga automobilis trūkčioja.

Taigi jeigu jau seniai nekeitėte žvakių, tai padarę galbūt galėsite išspręsti ir šią problemą. Tiesa, yra daugybė uždegimo žvakių rūšių, todėl įsitikinkite, kad renkatės tinkamas, o tikslių specifikacijų visada ieškokite automobilio savininko vadove. Jūsų automobiliui tinkamiausios žvakės gali visiškai skirtis nuo tų, kurias įsigijo kaimynas.

3 priežastis. Atsijungusi vakuumo žarna

Ši priežastis neretai pamirštama, tačiau tai nutinka dažniau, negu atrodo – variklio vakuumo žarna gali atšokti variuojant arba būti atsitiktinai atjungta tvarkant automobilį. Dėl atsilaisvinusios žarnos variklis gali drebėti, vibruoti ar netgi užgesti.

Panašią, tiesa, kiek silpnesnę vibraciją, gali sukelti ir sutrūkinėjusi žarna. Patikrinkite visas žarnos jungtis, kad įsitikintumėte, jog ji patikimai pritvirtina. Jeigu atrodo, kad žarna laisva, pakeiskite ją, nes kitaip ji netrukus vėl atsijungs.

Sunkiausia aptikti nedidelius oro protėkius. Tokiais atvejais veikiant varikliui ant žarnos galite užpurkšti muilino vandens. Jeigu kažkur yra įtrūkimų, muilinas vanduo laikinai juos sandarins, taigi pajusite, kad tuščiąja eiga veikiantis variklis ims dirbti kitaip.

4 priežastis. Suplyšęs arba įtrūkęs paskirstymo diržas

Išsitampęs, sutrūkinėjęs ar įplyšęs paskirstymo diržas (arba trapecinis diržas) taip pat gali lemti tuščiąja eiga veikiančio automobilio vibraciją. Be to, tai ženklas, kad paskirstymo diržas tikriausiai greitai suges – taigi neignoruokite jo. Visiškai suplyšęs paskirstymo diržas gali smarkiai sugadinti jūsų automobilio variklį.

Turėkite omenyje, kad labai svarbu laikytis gamintojo rekomenduojamų paskirstymo diržo keitimo intervalų. Nors keisti šią dalį nėra pigu, nes daugeliu atvejų taip pat tenka pakeisti vandens siurblį, to nepadarę galite patirti tūkstantinius nuostolius.

5 priežastis. Užterštas oro filtras

Panašiai kaip ir su pertrūkiais tiekiami degalai (žr. ankstesnę dalį „Užteršti ar užsikimšę degalų purkštukai“), netolygus oro tiekimas į variklį taip pat gali sukelti jo vibraciją, ir variklis gali neveikti taip sklandžiai, kaip turėtų. Jeigu jūsų automobilio oro filtras užterštas arba užsikimšęs, į degimo kamerą nepatenka pakankamai oro, taigi įpurškiama nepakankamai degalų.

Šių veiksmų derinys lems tai, kad variklio apsukos nukris žemiau įprasto tuščiosios eigos intervalo (paprastai apie 700 aps./min), ir sustabdytas automobilis šiek tiek drebės. Kai kuriais atvejais apsukos gali sumažėti taip smarkiai, kad variklis užges, ir reikės jį užvesti iš naujo.

Laimei pakeisti oro filtrą nesudėtinga, tai galite padaryti ir patys, o filtras turėtų kainuoti apie 10–20 dolerių. Taip pat galite įsigyti daugkartinio naudojimo oro filtrą (pavyzdžiui, K&N), kurį pakanka išvalyti ir nereikia keisti. Toks sprendimas pradžioje kainuos kiek brangiau, bet ilgainiui atsipirks.

6 priežastis. Užsikimšęs degalų filtras

Jeigu degalų filtras užsikimšęs, iš degalų siurblio į purkštukus nepateks pakankamai degalų. Tai sukels tokį patį drebėjimą ir vibraciją, kokie susidaro dėl užsikimšusių degalų purkštukų.

Prastos būklės arba užsikimšusį degalų filtrą reikia pakeisti. Kadangi degalų filtras dažnai būna įtaisytas degalų bake arba šalia jo, daugelis žmonių geriau patiki šį darbą profesionalams. Kita vertus, jeigu jau turite šiek tiek patirties, pakeisti daugumos transporto priemonių degalų filtrą nebus labai sunku.

7 priežastis. Sugedusios variklio atramos

Kadangi viena iš variklio atramų užduočių yra slopinti variklio vibraciją, kad jos nejustų automobilyje esantys asmenys, sugedus šiai detalei labai greitai tai suprasite. Nors sugedusi variklio atrama labiau pastebima varikliui sunkiai dirbant (pavyzdžiui, greitėjant), vibracija ir drebėjimas išlieka ir jam veikiant tuščiąja eiga.

Jeigu įtariate variklio atramos gedimą, kuo greičiau vežkite automobilį meistrui, kad šis patvirtintų problemą ir pakeistų atramą. Jeigu nekreipsite į tai dėmesio, gali sugesti ir kitos variklio atramos ir netgi kitos variklio dalys.

Pavyzdžiui, ventiliatoriaus mentės gali sulūžti atsitrenkusios į šalia esantį gaubtą, nes dėl sugedusios atramos variklis nusileidžia žemiau.

8 priežastis. Sugedęs oro masės srauto (MAF) jutiklis

Ko gero, pati rečiausia stovinčio automobilio vibracijos priežastis yra oro masės srauto (MAF) jutiklio gedimas. Šis jutiklis skirtas tinkamai apskaičiuoti oro ir degalų santykį variklyje, tad sugedęs jis į automobilio kompiuterį siunčia neteisingus rodmenis ir į variklį netinkamu metu paduodamas netinkamas kiekis degalų.

Kaip jau buvo paaiškinta pirmiau, jeigu į variklį patenka mažiau degalų negu reikia, gali būti jaučiama didelė vibracija arba drebėjimas. Be to, sugedus oro masės srauto (MAF) jutikliui, beveik visada įsižiebs indikatorius, raginantis patikrinti variklį, ir peržiūrėjus gedimų diagnostikos kodus problema gali būti patvirtinta.

Suma komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *