Aš turiu automobilį

Optimali padėtis prie vairo

Kurio autorius 02/05/2018

Optimali padėtis prie vairo gerokai didina mūsų saugumą. Deja, ne visi vairuotojai laikosi šio principo. Tad prisiminkime, kaip teisingai sėdėti vairuotojo vietoje.

Optimali padėtis prie vairo – pagrindiniai aspektai

Įlipę į automobilį, pirmiausia nusistatykite sėdynės atlošą gana stačioje padėtyje. Liemuo turi būti beveik vertikalus. Nugara turi tobulai priglusti prie sėdynės, kaip ir sėdmenys, galva – prie galvos atlošo.

Tada nusistatykite vairuotojo sėdynės atstumą nuo vairo. Ši padėtis reguliuojama praktiškai visuose automobiliuose. Koks atstumas teisingas? Toks, kuris atitinka dvi sąlygas.

Pirma, iki galo paspaudus sankabos pedalą, kelis visą laiką yra sulenktas. Taip, įvykus priekiniam susidūrimui, Jūs sumažinsite riziką sužeisti dubenį ištiesta koja, kuri gali suveikti kaip ietis. Jei koja bus sulenkta, ji sulinks per kelį dar labiau ir smūgio krūvis bus sugertas.

Antra, atrėmę pečius į sėdynę, Jūs turite laisvai laikytis vairo viršaus. Toks atstumas užtikrina alkūnių sąnariams pakankamą manevravimo laisvę, atliekant didžiausius vairo sukimus.

Įvykdę šias dvi sąlygas, galite būti tikri, kad sėdynė nėra nustatyta per toli nuo vairo. Tik nepersistenkite! Tinkamiausia padėtis prie vairo yra juk ta, kurioje galima laisvai sukti vairą. Jei prisistumsime sėdynę per arti, negalėsime to daryti dėl savo pilvo!

Jei sėdynė reguliuojama vertikaliai, rinkitės auštą padėtį, nes ji užtikrina geriausią matomumą. Bet atsiminkite ir tai, kad tarp kelių ir vairo turi būti gana didelis tarpas, kad rankos galėtų judėti laisvai.

Kaip laikyti rankas ant vairo?

Ir iš tikrųjų, ką gi daryti su rankomis? Ar jas laikyti ant vairo „be dešimt antra“, ar „be penkiolikos trečia“ padėtyje? Be abejo antrojoje. Kriziniu atveju tokia padėtis leis Jums atlikti visą vairo sukimą, kurio gali neleisti padaryti sukryžiuotos rankos. Jokia kita rankų padėtis neužtikrina tokios judėjimo galimybės.

Prieš pajudėdami iš vietos, prisisekite saugos diržus. Jie turi būti kuo labiau prigludę prie kūno. Taigi jei vairuojate automobilį vilkėdami pvz., storu megztinu, diržo apačią nutieskite po megztinio apačia. Kam? Įvykus susidūrimui, gerai įtemptas saugos diržas apsaugos nuo stipraus oro pagalvės smūgio. Jei diržas bus įtemptas nepakankamai gerai, kūną jis sustabdys keliais centimetrais vėliau. Įvykio metu veikiant įvairioms jėgoms, šie keli centimetrai gali tapti Jūsų sveikatai ar gyvybei esminiais.

Optimali padėtis prie vairo – tai tik pradžia

Tinkama padėtis prie vairo – tai vis dėlto ne tik teisingos padėties nusistatymas, bet ir išlikimas joje. Kokia nauda iš to, jei atsisėsite teisingai, bet kas minutę padėtį keisite? Todėl prieš vykdami į kelionę, atlikite visus veiksmus, reikalingus tam, kad kelionė vyktų saugiai ir patogiai.

Pirma, žiemą nuvalykite nuo automobilio sniegą ir šerkšną, kad niekas neribotų matomumo. Jei teks nuolat lenktis ar keltis, norint užtikrinti geresnį matomumą, nėra ką kalbėti apie optimalią padėtį prie vairo.

Antra, prieš atsisėsdami vairuotojo vietoje, priderinkite savo aprangą prie automobilio sąlygų. Tai ypač svarbu žiemą. Jei nuo namų iki aikštelės turite nemažą atstumą, tikriausiai rengiatės labai šiltai. Žinoma, niekas nenori sušalti. Bet jei jau paruošėte automobilį važiuoti ir lipate į jį ilgam, pagalvokite, ar ne geriau būtų nusiimti paltą. Ypač, jei salonas greitai įšyla. Juk nėra nieko blogiau, nei nusirengimas trumpai sustojus sankryžoje. Tada turite atsegti saugos diržą – iš karto užsitraukiate riziką. Juk niekada nežinai, kada kas gali į tave įvažiuoti.

Trečia, prieš išvažiuodami įjunkite ir nusistatykite visas Jums reikalingas sistemas, pvz., oro kondicionierių, navigaciją ar radiją. Optimali padėtis prie vairo neduos jokios naudos, jei užuot žiūrėdami į kelią, važiuodami nustatinėsite navigaciją ar ieškosite mėgstamos CD plokštelės.

Kovokite su savo žalingais įpročiais. Net jei pajudėjote iš vietos optimalioje padėtyje prie vairo, paskui pradedate pvz., vairuoti viena ranka ar keistai kryžiuoti rankas ant vairo. Tuomet visas pasiruošimas veltui. Taigi būkite budrūs ir nuolat stenkitės nedaryti nepageidaujamų veiksmų. Galite paprašyti pagalbos keleivių. Jie galėtų daryti Jums pastabas, pastebėję, kad pvz., rankos netinkamai guli ant vairo.

Suma komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *