Aš turiu automobilį

Penkios priežastys, kodėl iš išmetimo vamzdžio kyla balti dūmai

Kurio autorius 16/08/2019

Jeigu užvedę automobilį su vidaus degimo varikliu pastebėsite iš išmetimo vamzdžio besiveržiančius baltus dūmus, žinokite, kad tai galėjo lemti kelios priežastys. Nors viena priežastis labai dažna ir visiškai nekenksminga, jų yra ir daugiau, taigi į baltus dūmus negalima numoti ranka, nes kai kuriais atvejais jie gali būti rimtos problemos požymis.

1 priežastis. Kondensacija

Kondensacija – dažnas reiškinys, ypač šaltesnio klimato sąlygomis. Tad jeigu lauke šalta, ir užvesdami automobilį pastebite baltus dūmus, greičiausiai jums nereikia dėl to nerimauti.

Šiltoms arba karštoms išmetamosioms dujoms susitikus su šaltu lauko oru vyksta kondensacija, ir susidaro garai. Tokiu atveju šiek tiek pavažiavus, baltų dūmų turėtų sumažėti. Nors dėl kondensacijos ypač dažnai nerimauja vairuotojai, kurie gyveno šiltesnio klimato zonoje, pavyzdžiui, Kalifornijoje, o vėliau persikėlė į vėsesnį regioną, tačiau tai visiškai nekenksmingas ir normalus reiškinys.

2 priežastis. Aušalo protėkis

Jeigu baltus dūmus, kylančius iš išmetimo vamzdžio, pastebite ir varikliui įšilus arba greitėdami, gali būti, kad susidarė vidinis aušalo protėkis. Būdingas tokios problemos požymis yra saldokas baltų dūmų kvapas. Jeigu balti salsvai kvepiantys dūmai iš išmetimo vamzdžio kyla nuolat, tai reiškia, kad jūsų automobilyje tikrai prateka aušinimo skystis.

Aušinimo skysčio protėkis dažniausiai susidaro dėl įtrūkusios cilindrų galvutės ar netgi variklio bloko. Net jei įtrūkimai nedideli, aušinimo skystis gali pro juos prasiskverbti ir užteršti variklio alyvą. Dėl to išmetamieji dūmai nusidažo baltai – aušalo ir variklio alyvos derinys lemia pienišką jų išvaizdą, o tam pakanka net ir labai nedidelio kiekio aušalo degimo kameroje.

Jeigu aušinimo skysčio yra labai mažai arba aušinimo sistema tinkamai neprižiūrima, variklis pradės perkaisti. Tai sugadins variklio galvutės tarpiklį, nes perkaitęs šis taps nesandarus. Dėl to jūsų automobilio variklis greičiau nusidėvės, o jo vidinės dalys suges.

3 priežastis. Nesandarūs stūmoklių žiedai arba vožtuvo sandarikliai

Dar viena protėkio priežastis gali būti nesandarūs stūmoklių žiedai arba vožtuvo sandarikliai. Tokiu atveju alyva patenka į degimo kamerą, susimaišo su degalais ir sudega, o iš išmetamojo vamzdžio matote kylančius baltus arba melsvus dūmus.

Paprasčiausias būdas išspręsti šią problemą – vos ją pastebėjus nuvaryti automobilį į artimiausias remonto dirbtuves. Visgi jeigu bandote išspręsti ją patys, niekada nenuimkite aušinimo skysčio bako dangtelio, kol variklis veikia, nes jis bus pernelyg įkaitęs, ir dėl to galite sunkiai susižaloti. Kai tik automobilis atauš, patikrinkite bakelyje esančio aušalo lygį. Jeigu atrodo, kad aušinimo skysčio lygis normalus, patikrinkite slėgį aušinimo sistemoje, kad galėtumėte tiksliai nustatyti protėkio vietą.

4 priežastis. Sugedęs purkštukas

Dėl sugedusio purkštuko (pavyzdžiui, jeigu jis įstringa ir neužsidaro arba jei nesandarus žiedinis sandariklis) į degimo kamerą patenka per daug degalų. Šis degalų perteklius variklyje tinkamai nesudega, todėl pasišalina per išmetimo vamzdį kaip balti arba pilki dūmai. Problemą išspręsite pakeitę sugedusį purkštuką (arba jo žiedinį sandariklį).

Šiuo atveju sunkiausia išsiaiškinti, kuris purkštukas tinkamai neveikia, tad atsižvelgdami į transporto priemonės ridą daugelis mechanikų rekomenduoja pakeisti visus purkštukus, kurie paprastai nėra labai brangūs.

5 priežastis. Netinkama įpurškimo siurblio sinchronizacija (automobiliuose su dyzeliniais varikliais)

Dyzelinio variklio įpurškimo siurblio veikimo laikas ir degalų slėgis turi būti tiksliai suderinti. Jeigu sinchronizacija netinkama, variklis naudos per daug degalų, kurie nespės sudegti ir bus išmesti kaip balti arba pilki dūmai.

Suma komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *