Aš turiu automobilį

Taupus vairavimas – dešimt populiarių mitų apie mažas degalų sąnaudas

Kurio autorius 31/01/2018

Taupaus vairavimo svarbą pripažįsta daugelis vairuotojų. Nesunku rasti patarimų, kaip vairuoti taupiau, deja, bent pusė iš jų neteisingi. Jūs netgi galite tikėti, kad vadovaudamiesi jais sutaupote, tačiau iš tiesų jūsų automobilis sunaudos daugiau degalų, nei įprastai.

 

Mitai apie taupų vairavimą

 

1 mitas. Aukščiausios kokybės degalai naudojami lėčiau

Degalų gamintojai ilgas valandas skiria tam, kad sukurtų pakankamai patrauklius aukščiausios kokybės degalų pavadinimus. Deja, tuo pat metu jie negali garantuoti, kad naudojant 98 oktaninio skaičiaus benziną arba geresnės kokybės dyzeliną jūsų automobilis taps galingesnis arba juo važinėsite pigiau. Galite būti tikri tik dėl to, kad pildami tokius degalus turėsite mažiau pinigų. Litras aukščiausios klasės degalų paprastai yra apie 10 centų brangesnis, taigi pripilti 60 litrų baką jums kainuos iki 6 eurų brangiau.

Jeigu norite naudoti aukščiausios kokybės degalus, pirmiausia sužinokite, ką rekomenduoja jūsų automobilio gamintojas. Jei gamintojas siūlo aukštesnės kokybės degalus, juos ir rinkitės (rekomendacijas rasite automobilio naudotojo vadove), tačiau kitu atveju verčiau pilkite įprastinį benziną ar dyzeliną.

 

2 mitas. Automobilių su automatine pavarų dėže neįmanoma vairuoti taupiai

Net jei automatinė pavarų dėžė anksčiau reiškė, kad automobilis sunaudos daugiau degalų, ši technologija nuolat tobulėja. Taigi senesniems automobiliams su automatine pavarų dėže galbūt reikės daugiau degalų, tačiau naujesni tampa vis taupesni, tad netrukus nebeliks jokio reikšmingo skirtumo.

 

3 mitas. Mažesnis variklis = didesnis taupymas

Šis mitas grindžiamas variklio darbinio tūrio mažinimo idėja, kuri labai populiari tarp automobilių specialistų. Trumpai tariant, variklio darbinis tūris sumažinamas siekiant užtikrinti mažesnį degalų suvartojimą, o galios sumažėjimui kompensuoti pasiūlomi papildomi sprendimai (pavyzdžiui, moderni įpurškimo sistema arba turbokompresoriai). Teoriškai tokie varikliai turėtų sunaudoti mažiau degalų, visgi atminkite, kad sėkmė vainikavo ne kiekvieną bandymą mažinti darbinį variklio tūrį. Kai kuriais atvejais nepavyko pasiekti planuotų eksploatacinių savybių, ir net jeigu pavykdavo šiek tiek sutaupyti, išlaidos gerokai padidėdavo prireikus investuoti į sugedusio variklio remontą (tai įvykdavo kur kas dažniau, negu naudojant tinkamo darbinio tūrio variklius).

 

4 mitas. Degalų sąnaudos mažėja varikliui veikiant tuščiąja eiga

Priešingai populiariam įsitikinimui, tuščiąja eiga veikiantis variklis degalų sunaudoja daugiau. Į tuščiąja eiga veikiantį variklį degalai tiekiami nuolat, tuo tarpu, jeigu keičiate pavarą, tačiau nedidinate greičio, degalų tiekimas nutraukiamas. Dėl šios priežasties galite sutaupyti, jeigu priešakyje pastebėję raudoną šviesoforo signalą automobilio greitį mažinsite varikliu, o ne stengsitės pririedėti prie šviesoforo tuščiąja eiga.

 

5 mitas. Degalų galite sutaupyti lėčiau greitindami automobilį

Vairuodami turėtumėte stengtis greitinti automobilį kuo greičiau. Tiesa, darykite tai sklandžiai – nespauskite pedalo iki galo ir pernelyg ilgai nelaikykite nuspausto. Geriausia spausti pedalą pakankamai stipriai, kad jis nusileistų maždaug pusę atstumo iki automobilio grindų.

 

6 mitas. Taupiau važinėti padeda mažesnės variklio apsukos

Šis teiginys paprasčiausiai netikslus – taupiau važinėsite užtikrindami optimalias variklio apsukas. Tai reiškia, kad jos turi būti ne per mažos. Apsukų intervalas daugumai benzininių variklių – nuo 2000 iki 3000 aps./min, o dyzeliniams varikliams – nuo 1500 iki 2000 aps./min. Dyzeliniams varikliams skirtumai esti didesni negu benzininiams, todėl verčiau pasiskaitykite automobilio naudotojo vadovą. Jame bus nurodyta, koks apsukų intervalas geriausiai tinka jūsų automobiliui.

 

7 mitas. Kuo lėčiau, tuo pigiau

Laimei, tai irgi netiesa. Nors degalų sunaudojimas susijęs su važiavimo greičiu, galiausiai jis priklauso nuo variklio savybių. Tipiškas šeimos automobilis mažiausiai degalų sunaudoja tuomet, kai važiuojate aukščiausia pavara 80–90 km/h greičiu.

 

8 mitas. Degalų sunaudojimas didėja automobiliui senstant

Tiesa, kad anksčiau pagamintiems automobiliams reikia daugiau degalų negu naujesniems. Visgi degalų sunaudojimo sparta neturėtų keistis metams bėgant. Jeigu pastebėjote, kad jūsų automobilis ėmė reikalauti daugiau degalų, patikrinkite jį – gali būti, kad kažkas sugedo.

 

9 mitas. Prieš pradedant važiuoti, variklį reikėtų įšildyti

Jau anksčiau minėjome, kad tuščiąja eiga veikiantis variklis sunaudoja daugiau degalų, taigi jūs tiesiog švaistysite pinigus. Ir ne tik – naujesni maitinimo blokai geriau įšyla automobiliui važiuojant. Tiesa, yra viena sąlyga, pradžioje neturėtumėte greitinti automobilio per smarkiai arba pasiekti didesnes apsukas. Palaukite, kol variklis įšils, ir tik tada smarkiau spauskite akceleratoriaus pedalą.

 

10 mitas. „Start-stop“ sistema didina degalų sąnaudas

Tiesą sakant, „start-stop“ sistema leidžia sutaupyti, nes variklis naudojamas tik tada, kai reikia. Deja, ši sistema taip pat reiškia didesnę generatoriaus apkrovą, kuri, savo ruožtu, gali paspartinti turbokompresorių nusidėvėjimą. Tad naudokitės ja atsargiai.

 

Faktai apie taupų vairavimą

1 faktas. Turėtumėte stengtis vairuoti sklandžiai

Tiesa, kad sklandus vairavimas padeda sutaupyti. Greitinamas automobilis sunaudoja daugiau degalų – taigi nieko nesutaupysite, jeigu vairuodami nuolat staigiai greitinsite ir stabdysite. Taupiau vairuosite tuomet, jei norimą greitį pasieksite sklandžiai, bet ne per lėtai, ir galvodami „kelis metrus į priekį“, kad prireiktus stabdžius galėtumėte naudoti automobiliui sulėtinti, o ne staigiai sustabdyti (jei nėra būtinybės).

 

2 faktas. Padangų slėgis – svarbiausias taupaus važiavimo veiksnys

Jeigu padangų slėgis per mažas, automobilis sunaudoja daugiau degalų. Kita vertus, per didelis slėgis reiškia, kad padangas lengviau pradurti. Norėdami važinėti taupiai įsitikinkite, kad padangų slėgis būtent toks, kokį rekomenduoja gamintojas.

 

3 faktas. Nebūtina visur važiuoti automobiliu!

Galbūt tai skamba banaliai, tačiau kiek daug vairuotojų automobiliu važiuoja visur, nes tiesiog yra taip įpratę! Paanalizavę rytinį kamštį pastebėtumėte daugybę žmonių, kurie po vieną vyksta iš to paties kvartalo į tą pačią darbo vietą. Jeigu jie visi susėstų į tą patį automobilį, kiek daug kiekvienas galėtų sutaupyti. Kartkartėmis paliekant automobilį garaže įmanoma sutaupyti ir laiko, nes važiuoti viešuoju transportu gali būti ir greičiau, ir pigiau, nei nuosavu automobiliu. Šiltuoju sezonu puiki alternatyva automobiliui yra dviratis. Jis ne tik nepaplonins piniginės, bet ir padės pagerinti sportinę formą.

Jeigu jūsų darbas neatsiejamas nuo kelionių automobiliu, bent jau stenkitės rečiau juo naudotis laisvalaikiu. Vykdami į šeimos susitikimą susitarkite, kad naudosite tik tiek automobilių, kiek reikia. Savaitgalį pakvieskite šeimos narius į išvyką dviračiais, užuot automobiliu važiavę į prekybos centrą. Žiemą drauge pasivaikščiokite parke arba miške. Jūsų šeimai tai tikrai patiks!

Suma komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *