Aš turiu automobilį

Penkios priežastys, kodėl vairas sunkiai sukasi

Kurio autorius 03/07/2019

Kiekvienoje transporto priemonėje yra vairavimo sistema, kuri leidžia vairuotojui pasirinkti važiavimo kryptį. Jeigu jūsų automobilio vairavimo sistema tinkamai neveikia, jums tai sukels daugybę įvairių problemų, o, svarbiausia, automobilis taps nesaugus ir jums, ir kitiems kelių eismo dalyviams.

Tiesiog įsivaizduokite, kad jums reikia sukti arba persirikiuoti į kitą eismo juostą, tačiau vairą sunku staiga pajudinti arba jis užstringa. Tai gali sukelti avariją, kurioje netgi gali būti sužaloti arba žūti žmonės.

 

Dažniausia vairo problema yra ta, kad jį sunku pasukti. Kadangi dauguma vairuotojų posūkiuose juda nedideliu greičiu, būtent tada sunkiai judantis arba užstrigęs vairas tampa geriausiai pastebimas. Šie požymiai aiškiai rodo, kad jūsų automobilio vairo stiprintuvo sistemoje kilo bėdų.

 

Vairo stiprintuvo sistemą sudaro daug įvairių dalių. Be trapecinio diržo ir siurblio joje dar yra hidraulinio vairo stiprintuvo skystis, kuris veikia kartu su stūmokliu, todėl vairą galite sukinėti lengvai ir nejausdami didelio pasipriešinimo.

 

Jeigu kurioje nors iš minėtų sistemos dalių kyla problemų, stiprintuvo sistema nebegali padėti jums sukti vairą.

 

 

Dažnos priežastys, kodėl vairas sunkiai sukasi važiuojant mažu greičiu

 

Svarbu suprasti pagrindines sunkiai judančio vairo priežastis. Toliau pateiktos penkios svarbiausios priežastys lemiančios tai, kad vairą sukti tampa vis sunkiau. Atidžiai peržiūrėkite šį sąrašą, o aptikę problemą kuo greičiau ją pašalinkite.

 

1 priežastis. Stiprintuvo sistemoje mažai hidraulinio skysčio

 

Ko gero labiausiai paplitusi priežastis, dėl kurios posūkiuose tampa sunku sukti vairą, yra ta, kad vairo stiprintuvo sistemoje nepakanka hidraulinio skysčio. Ši problema paprastai susidaro dėl skysčio protėkio iš didelio slėgio žarnelės. Kartais žarnelė sutrūkinėja ar tiesiog atsipalaiduoja, ir skystis išteka.

 

Hidraulinis skystis reikalingas tam, kad stiprintuvo sistemoje būtų galima sudaryti slėgį ir sutepti siurblį, tad mažėjant jo kiekiui vairą sukti taps vis sunkiau. Nors automobilis vis dar gali būti valdomas, jeigu laiku nepašalinsite protėkio, vairo stiprintuvo siurblys galiausiai suges, o jį pakeisti kainuos tikrai nemažai.

 

Jeigu greitai patikrinę nustatėte, kad vairo stiprintuvo skysčio pakanka, skaitykite toliau.

 

2 priežastis. Sugedęs vairo krumpliastiebis

 

Vairo krumpliastiebį sudaro krumpliaratis ir stovas. Krumpliastiebį ir vairą jungia keli prie vairo pritvirtinti U formos lankstai bei velenai. Laikui bėgat vairo krumpliastiebis nusidėvi ir sugenda – tai vyksta tiesiog ilgus metus vairuojant automobilį.

 

Tokį gedimą nesunkiai atpažinsite, nes vairą taps sunku pasukti arba jis užstrigs vos užvedus automobilį. Varikliui toliau veikiant ir šylant įšyla ir vairo krumpliastiebis, todėl tepimas šiek tiek pagerėja, ir toliau važiuojant vairas gali sukinėtis lengviau. Vis dėl to geriau pakeisti vairo krumpliastiebį, nelaukiant, kol problema taps tikrai didelė.

 

3 priežastis. Sugedęs trapecinis diržas

 

Viena iš dažniausių sunkiai besisukančio vairo priežasčių – pažeistas arba įtrūkęs trapecinis diržas. Vairuojant automobilį šis diržas nuolat naudojamas, taigi jis gana greitai nusidėvi ir atsipalaiduoja, kai tik vairas pradeda sunkiau suktis. Jeigu nedelsdami nepakeisite trapecinio diržo, jis visiškai suges, ir tada negalėsite vairuoti automobilio. Taigi geriau keisti nelaukiant, kol tai atsitiks.

 

4 priežastis. Vairo stiprintuvo siurblio gedimas

 

Būtent vairo stiprintuvo siurblys sudaro reikiamą slėgį, kuris leidžia lengviau sukinėti vairą. Siurbliui nustojus veikti, pasukti vairą taps kur kas sunkiau, ypač važiuojant mažu greičiu.

 

Tiesa, paprastai tokiais atvejais sugedęs siurblys visiškai neužblokuos vairo – jūs vis dar galėsite jį pasukti, tačiau tam reikės įdėti daug daugiau pastangų. Taip pat atminkite, kad kuo sunkesnė transporto priemonė, tuo sunkiau pasukti jos ratus. Be to, prieš keisdami brangų vairo stiprintuvo siurblį, įsitikinkite, kad siurblio jungtis neatsipalaidavusi ir nedeformuota.

 

5 priežastis. Hidraulinis skystis pasenęs ir sutirštėjęs

 

Kaip ir kiti jūsų automobilio skysčiai, vairo stiprintuvo skystis laikui bėgant gali sutirštėti. Jeigu nekeisite šio skysčio, kaip rekomenduoja automobilio gamintojas, laikui bėgant jis taps per tirštas ir negalės veiksmingai sutepti sistemos.

 

Dėl šios priežasties pasukti vairą taps sunku, ypač važiuojant mažu greičiu. Jeigu greitai patikrinę stiprintuvo skystį pastebėjote, kad jis tamsus ir tirštas, kuo greičiau praplaukite sistemą ir skystį pakeiskite.

Suma komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *