Blogas

Automobilis iš pirmojo savininko – ar verta tokį pirkti?

Kurio autorius 13/03/2019

Teoriškai neturėtų kilti abejonių dėl atsakymo į šį klausimą. Akivaizdu, kad kuo automobilis naujesnis, tuo mažesnė rizika, kad su juo kažkas blogai. 

Galimybė įsigyti automobilį iš pirmųjų savininkų ypač tinka tiems, kurie dėl riboto biudžeto negali įpirkti naujos mašinos, tačiau bent kelerius ateinančius metus svajoja važinėti rūpesčių nekeliančia transporto priemone. Tačiau problema ta, kad posakis „iš pirmojo savininko“ gali reikšti skirtingus dalykus.

Daugiau

Aš turiu automobilį

Važiavimas įkalne žiemą. Ką reikėtų žinoti?

Kurio autorius 27/02/2019

Važiavimas sniegu arba ledu padengta kelio danga yra nemenkas iššūkis, kuris tampa dar sudėtingesnis, jei prireikia važiuoti įkalne. Taigi ką daryti, norint lengvai įveikti įkalnę?

 

Nors žiema jau traukiasi, bet daug žiemos sporto entuziastų sausio ir vasario mėnesį traukia į įvairias Europos vietoves slidinėti. Vairuotojai turi būti pasirengę susidurti su visai kitokiomis oro sąlygomis, ir atminti, kad keliauti ne visada teks sausa, plika kelio danga. Taigi kaip įveikti sniegu arba ledu padengtą įkalnę?

1. Prieš pasiekiant kelio šlaitą, patartina įgauti pagreitį. Padarius tai per vėlai, užvažiuoti bus itin sunku.

2. Stenkitės, kad automobilio ratai neslystų. Tam reikia pasirinkti tinkamą pavarą ir tinkamai valdyti greičio pedalą.

„Pradėjus ratams slysti, turėtume šiek tiek atleisti greičio pedalą, ir tuo pačiu stengtis, kad automobilis toliau judėtų pirmyn ir nereikėtų vėl bandyti pajudėti iš vietos“, – teigia Saugaus vairavimo mokyklos direktorius.

3. Automobilio ratai turi būti nukreipti į priekį. Taip užtikrinsite geresnį jų sukibimą su danga.

4. Bet ką daryti, jei apskritai nepavyksta pajudėti iš vietos? Tokiu atveju patartina po vairuojamaisiais ratais pakloti guminius kilimėlius arba pamėginti po jais paberti smėlio – žiemą pravartu visuomet su savimi turėti nedidelį kiekį smėlio netikėtoms situacijoms.

5. Reikėtų pasiruošti įvairiems galimiems netikėtumams dar prieš leidžiantis į kelią. Jei numatote, kad kelionėje susidursite su nepravažiuojamais, sniegu užverstais keliais, pravartu ant ratų užsidėti grandines. Tačiau ratų grandines reikia uždėti pakankamai anksti, nes įkalnėje įvažiavus į pusnį, grandinių uždėjimas jau vargiai bepagelbės.

Aš turiu automobilį

Sankaba. Penkios svarbiausios sankabos naudojimo taisyklės

Kurio autorius 05/02/2019

Egzistuoja keletas mitų apie tai, kaip tinkamai naudoti sankabą, ir jie labai populiarūs tarp vairuotojų. Mes taip pat patarsime, kada ir kaip su ja elgtis.

 

Sankaba, kaip ir kitos mechaninės automobilio dalys, per pastaruosius kelerius metus gerokai pasikeitė. Tai padėjo pagerinti vairavimo komfortą, tačiau neigiamai paveikė biudžetą – viso sankabos remonto komplekto kaina išaugo nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų, o neretai ji gali viršyti net 10 tūkstančių eurų. Taip pat padidėjo ir darbo sąnaudos, kurios priklauso nuo sankabos ir jos pakeitimo sudėtingumo. Visgi, anksčiau ar vėliau, ją pakeisti tikriausiai teks. Pateiksime keletą patarimų, kaip elgtis, kad sankaba tarnautų ilgiau.

 

  1. Visada lėtinkite varikliu

Vairavimo instruktoriai ypatingai pabrėžia gebėjimą lėtinti automobilį varikliu. Tai ne tik leidžia geriau valdyti automobilį, tausoti stabdžių trinkeles ir diskus, bet ir saugo sankabą.

Artėdami prie sankryžos, eismo kamščio ar kelių mokesčių surinkimo punkto, nejunkite neutralios pavaros. Daugelis vairuotojų mano, kad taip jie sutaupys degalų, tačiau iš tiesų kur kas geriau stabdyti varikliu. Važiuojant neutralia pavara transporto priemonė tampa prasčiau valdoma, be to, prireikus greitai pajudėti, reikia dar skirti laiko pavaroms perjungti.

Žinoma, staigiai stabdant arba prieš visiškai sustojant būtina nuspausti sankabos pedalą, nes kitaip variklis užges.

 

  1. Nuokalne leiskitės įjungę pavarą

Automobiliu leidžiantis nuokalne (arba prieš posūkį), reikėtų daugiausia pasikliauti variklio stabdymo jėga, o stabdžius naudoti tik tada, jeigu reikia dar labiau pristabdyti. Taip galima išvengti labai pavojingo stabdžių perkaitimo, ypač leidžiantis nuo ilgos ir stačios nuokalnės.

Vairavimo instruktoriai taip pat primena niekada nesileisti nuokalne įjungus neutralią pavarą, ypač – išjungus variklį, nes veikiantis variklis paprastai palaiko stabdžių ir vairo sistemas.

 

  1. Važiuoti neutralia pavara arba nuspaudus sankabos pedalą – tai vienas ir tas pats

Kartais artėdami prieš šviesoforo vairuotojai nuspaudžia sankabos pedalą ir taip nuvažiuoja paskutinius keliasdešimt ar net kelis šimtus metrų. Visgi važiuoti neutralia pavara arba važiuoti nuspaudus sankabos pedalą – tai vienas ir tas pats. Taip važiuojant be reikalo sunaudojama daugiau degalų, o automobilis tampa blogiau valdomas.

 

  1. Automobilio statymas ant šlaito

Jeigu reikia pastatyti automobilį ant šlaito, jis turi būti patikimai užfiksuotas, kad nenuriedėtų į pakalnę. Todėl greta įjungto stovėjimo stabdžio, rekomenduojama automobilį palikti su įjungta pavara ir kiek pasukti ratus į šoną.

 

  1. Sustoję prie šviesoforo, įjunkite neutralią pavarą

Laukiant, kol pasikeis šviesoforo signalas, arba trumpam sustojus ir neišjungus variklio (sustojus ilgesniam laikui variklį rekomenduojama išjungti), turėtų būti įjungta neutrali automobilio pavara. Tokiu atveju sankaba susidėvi lėčiau, negu įjungus pirmąją pavarą, be to, toks sprendimas patogesnis ir saugesnis – įjungę stovėjimo stabdį galite nukelti kojas nuo pedalų.

Blogas

Didelė automobilio rida. Kaip ją pastebėti?

Kurio autorius 15/01/2019

Kiekvieną nuvažiuotą kilometrą galima lyginti su naujais žodžiais automobilio istorijos puslapiuose. Kaip atpažinti transporto priemones, kurių istorija tikrai ilga?

 

Yra senas pokštas apie automobilių pardavimo skelbimus: „Nurodykite savo kainą ir ridą“. Galbūt tai juokinga, tačiau džiaugsmas ištirpsta, kai suprantate, kad ką tik įsigijote automobilį, įveikusį jau daugiau kaip 200 tūkst. kilometrų, o ne 90 tūkst., kaip tvirtino pardavėjas. Galbūt viena ausimi girdėjote, kad tokia klaidinimo praktika netrukus bus uždrausta, tačiau kol tai įvyks, verta sužinoti, kaip nuo jos apsisaugoti.

Ne paslaptis, kad nemažai nuvažiavę gali būti net apynaujai 3–4 metų automobiliai. Norite pavyzdžio? Tai kurjerių arba prekybos atstovų transporto priemonės. Odometro rodmenų klastojimas padeda padidinti kainą ir lengviau parduoti automobilį. Tad į ką atkreipti dėmesį, kad netaptumėte abejotinų ketinimų turinčio pardavėjo auka?

Be to, kuo automobilis naujesnis, tuo lengviau nuslėpti, kiek jį naudojo ankstesnis savininkas. Visgi dažniausiai pardavėjai pernelyg nesistengia atnaujinti automobilio, nes tai nėra labai pelninga. Senesnius modelius parduodantys automobilių savininkai dažnai net nebando to padaryti, nes paslėpti didelės ridos požymius labai sunku. Natūralu, kad automobilis, kuris kainuoja 2–5 tūkst. eurų, yra gerokai nusidėvėjęs, taigi papildomos investicijos tik sumažins pardavėjui tenkantį pelną. Dėl šios priežasties paprasčiau aptikti ridą, kuri neatitinka automobilio būklės.

Tiesą jums pasakys kėbulas

Pirmasis didelės ridos požymis yra automobilio priekinės dalies būklė. Apsilupę dažnai ant kapoto, akmenų smūgių žymės ir išblukusios dėmės rodo, kad automobilis greičiausiai nemažai nuriedėjo. Transporto priemonės būklę neblogai parodo ir priekinių žibintų pažeidimai – dažnai jie būna pažeisti taip smarkiai, kad būtina pakeisti, o tai savo ruožtu rodo didelį nusidėvėjimo laipsnį.

Automobilio būklę ir didelę ridą taip pat gali atskleisti priekinis stiklas bei zonos šalia jo. Kuo daugiau mikroįrūkimų ir įlenkimų ant priekinio stiklo atramų, tuo didesnė transporto priemonės rida.

Kėbulo būklė atskleidžia labai daug ką – trūkumai ne tik parodo galimą ridą, bet ir leidžia diagnozuoti, kas gali būti ne taip su automobiliu.

Taigi apžiūrint automobilio išorę verta atkreipti dėmesį į kapoto būklę (ar ant jo nėra įbrėžimų, išblukimų), priekinių žibintų trūkumus ir priekinio stiklo būklę (galimus priekinio stiklo atramų įbrėžimus ir įlenkimus), taip pat kėbulo būklę.

Metas pažvelgti į automobilio vidų

Pažvelgę į vidų, rasite dar daugiau informacijos apie automobilio ridą. Nusidėvėjęs vairaratis, pavarų perjungimo svirties užvalkalas ir netgi pati pavarų svirtis – pirmieji požymiai, kad automobilis jau nemažai tarnavo. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį į sėdynių ir apmušalų būklę, beje, lengviau pastebėti odinių arba veliūrinių sėdynių defektus. Apžiūrint vairuotojo sėdynę verta atkreipti dėmesį į tai, ar ji nelabai įdubusi, nusidėvėjusi, taip pat ar nėra pastebimų įdubimų, įbrėžimų, ar net įtrūkimų. Didelę ridą taip pat gali parodyti ties vairuotojo durelėmis įtaisyto porankio būklė – tai vieta, ant kurios ypač dažnai dedame alkūnę. Visgi plastiko spalva negali pasikeisti, ir jis neturėtų nusidėvėti, automobiliui nuvažiavus vos 20–40 tūkst. kilometrų.

Pardavėjas arba prekybininkai dažnai užmiršta tinkamai paruošti (išvalyti) plastikines dalis aplink tokius mygtukus, kaip elektrinio stovėjimo stabdžio mygtukas, arba aplink durelių rankenas. Guma arba dažai aplink dažnai naudojamus mygtukus dažnai nusilupa ar net nukrenta. Patys mygtukai irgi gali suteikti naudingos informacijos, pavyzdžiui, sunkiai įžiūrimi simboliai liudija, kad mygtukais buvo daug naudojamasi.

Taip pat verta užmesti akį į posūkių signalų perjungimo svirteles ir į pedalus. Du, rodos, nekalti požymiai – nusidėvėjimas ar pažeidimai rodo, kad automobiliui jau teko nemažai nuvažiuoti. Nedaugelis apie tai prisimena, tačiau šie požymiai gali daug ką pasakyti.

Beje, visą tiesą apie ridą mums gali papasakoti tokios itin praktiškos automobilio dalys kaip stabdžių diskai, visų rūšių tarpikliai arba variklio būklė. Tad prieš perkant transporto priemonę verta pasitarti su mechaniku, nes į klausimą, ar pardavėjo nurodyta rida teisinga, geriausiai atsako važiuoklė.

Data ant plastikinių detalių

Ant tam tikrų plastikinių detalių (pavyzdžiui, peleninės, priekinių žibintų apvadų ir pan.) gali būti išgraviruota pagaminimo data: mėnuo ir metai. Ši informacija leidžia mums geriau ar blogiau išsiaiškinti, kada automobilis buvo surinktas (originalios dalys paprastai naudojamos nuolat). Jeigu ant kairiojo ir dešiniojo priekinių arba posūkių žibintų nurodytos skirtingos datos, labai tikėtina, kad atitinkama dalis buvo pakeista, pavyzdžiui, dėl susidūrimo. Gamybos datas galima rasti ir ant automobilio langų. Panašiai, jeigu vieno lango aprašymo grafika skiriasi nuo kitų, greičiausia jis buvo pakeistas.

Būkite budrūs ir atsargūs

Jeigu nusprendėte įsigyti naudotą automobilį ir nesate tikri dėl jo ridos, atidžiai apžiūrėkite visus įskilimus, įtrūkimus, nusidėvėjimus, nederančias salono elementų spalvas arba per didelius tarpus tarp kėbulo dalių. Galiausiai, norint nustatyti tikrąją ridą, galima patikrinti VIN numerį ir parodyti perkamą automobilį specialistui. Pardavėjas, žinoma, gali šiek tiek pagerinti automobilį – pakeisti sugedusias dalis arba apmušalus, ir dėl to tampa sunkiau įrodyti, kad odometro rodmenys klaidingi. Perkant naudotą automobilį pavojaus signalas turėtų būti per didelis kibirkščiavimas (ypač po kapotu). Jeigu žinosite, į ką atkreipti dėmesį, bus lengviau pasakyti, kad su automobiliu kažkas ne taip.