Aš turiu automobilį

Saugus vairavimas tamsiuoju paros metu

Kurio autorius 07/02/2018

Užtikrinti saugų vairavimą tamsiuoju paros metu nelengva, bet įmanoma, ypač jeigu vairuotojas iš anksto tam ruošėsi ir yra pasirengęs laikytis keleto taisyklių.

 

Ar apskritai įmanoma saugiai vairuoti tamsiuoju paros metu?

Kai kurie vairuotojai žavisi važiavimu naktį ir tvirtina, kad tamsoje vairuoti daug saugiau. Kodėl? Visų pirma, tuo metu keliuose mažiau automobilių. Be to, vairuotojai, kuriuos sutiksite naktį, greičiausiai bus labiau patyrę ir nelinkę elgtis nenuspėjamai (kitaip negu nepatyrę vairuotojai, su kuriais kelyje susiduriate dieną), taigi mažiau tikėtina, kad pateksite į pavojingas situacijas.

Kita vertus, nemažai vairuotojų tvirtina, kad apskritai nederėtų kalbėti apie saugų vairavimą tamsiuoju paros metu. Visų pirma, tamsoje matomumas kur kas prastesnis. Už miesto, kur nėra gatvių apšvietimo, mūsų akys paprastai įžvelgia tik tiek, kiek apšviečia automobilio žibintai, taigi kur kas sunkiau nepartrenkti staiga kelyje pasirodžiusio gyvūno arba pėsčiojo. Naktį taip pat mėgsta girti, apsvaigę nuo narkotikų arba labai jauni ir neapdairūs vairuotojai. Vairuotojo reakcijos laikas naktį taip pat ilgesnis negu dieną – esate labiau pavargę, taigi jūsų sprendimai tikriausiai nebus tokie pat geri kaip ryte. Vairuodami netgi galite užmigti, o jei taip atsitiks, avarijos greičiausiai neišvengsite.

Nesvarbu, kokiai vairuotojų grupei priklausote, gali susiklostyti aplinkybės, kai jums teks vairuoti naktį. Galbūt automobiliu vyksite atostogauti. Ne taip paprasta pasiekti Italiją arba Kroatiją važiuojant tik šviesiuoju paros metu, ypač jeigu ant galinės sėdynės vežate vaikus – turėsite dažnai stoviniuoti ir per dieną norimo atstumo neįveiksite. Taip pat naktį gali tekti vairuoti grįžtant iš vakarėlio. Taigi nesvarbu, ką manote apie vairavimą tamsiuoju paros metu, tikėtina, kad kartkartėmis būsite priversti tai daryti, todėl manome, kad kiekvienas turėtų žinoti, kaip tamsoje vairuoti saugiai. Kaip įprasta, paslaptis slypi pasiruošime.

 

Vairuotojo pasiruošimas saugiai vairuoti tamsiuoju paros metu

Jeigu turite dažnai važinėti tamsoje, pasitikrinkite regėjimą, ypač jeigu jaučiate, kad jis silpsta arba pastebite kitus nerimą keliančius simptomus. Galbūt vairuodami turėtumėte nešioti akinius? Jeigu taip, apsvarstykite galimybę investuoti į akinius su antirefleksine danga. Taip pat žinokite, kad nors jums gali būti patarta nešioti akinius, taip pat galite sulaukti patarimo apskritai nevairuoti tamsoje. Taip gali atsitikti, jeigu jums bus diagnozuota diplopija.

Vairavimo tamsoje saugumas priklauso ne tik nuo jūsų regėjimo – tokiai kelionei turėtumėte pasiruošti. Jeigu žinote, kad turėsite vairuoti tamsiuoju paros metu, po pietų šiek tiek pamiegokite, o jeigu tai neįmanoma – bent pasistenkite gerai išsimiegoti išvakarėse. Nusipirkite naudingų produktų – labai gerai po ranka turėti saldainių su kofeinu arba skardinę šaltos kavos. Jeigu žinote, kad vairuosite vieni, pasiruoškite ką nors įdomaus paklausyti: muzikos, įdomių garsinių knygų arba kitokių garso įrašų. Jeigu kelionėje turėsite draugiją, paprašykite keleivių pasikalbėti su jumis, paskaityti jums laikraštį arba internete skelbtus straipsnius, kuriuos vėliau galėsite aptarti.

 

Automobilio paruošimas saugiai vairuoti tamsiuoju paros metu

Iš anksto pasiruošti turite ne tik jūs patys – reikia paruošti ir automobilį. Vienus dalykus turite atlikti anksčiau, o kitus – prieš pat į jį įlipdami. Vienas iš pirmųjų uždavinių – įsitikinti, kad automobilyje sumontuotos tinkamos žibintų lemputės. Jeigu nežinote, kokių lempučių reikia, pažiūrėkite automobilio naudotojo vadove. Jei šio neturite, tikriausiai rasite internete. Įsitikinkite, kad žibintai švarūs iš vidaus ir pakreipti tinkamu kampu. Taip pat turėtumėte įsitikinti, kad valytuvų gumelės geros būklės. Jeigu valytuvai tiesiog stumdo nešvarumus po priekinį stiklą, negalėsite saugiai vairuoti, ypač tamsoje.

Prieš leisdamiesi į kelią, turėtumėte nuvalyti žibintų išorę, kad jie apšviestų kuo didesnį atstumą. Jeigu turite veidrodėlį su automatinio pritemdymo funkcija, įjunkite naktinį režimą. Kitu atveju veidrodėlį nustatykite šiek tiek aukščiau nei įprastai – taip jį geriau pritaikysite vairavimui naktį, nes jūsų neakins iš paskos važiuojančių automobilių žibintai. Taip pat galite šiek tiek pritemdyti prietaisų skydelio apšvietimą ir nustatyti naktinį GPS įrenginio režimą. Jeigu jūsų automobilyje yra tokia funkcija, pareguliuokite žibintų padėtį priklausomai nuo automobilio galinės dalies apkrovos. Kuo sunkesnė yra galinė dalis, tuo aukščiau pakyla priekinė, taigi žibintus reikėtų pakreipti žemyn.

 

Kaip saugiai vairuoti tamsiuoju paros metu?

Pasiruošimas gali būti labai svarbus, tačiau jis nepadės, jeigu nepakankamai dėmesio skirsite pačiam vairavimui. Saugiai vairuosite tik tada, kai žinosite, kaip geriausiai panaudoti visus pasiruošimus. Visų pirma, niekada neignoruokite mieguistumo ir stenkitės reaguoti į jo simptomus, kai tik juos pastebėsite. Išbandykite energinius gėrimus, muziką, garsines knygas ir kitus garso įrašus arba kalbėkitės su keleiviais, kaip minėjome anksčiau. Jei tik turite galimybę, trumpam sustokite ir atsipūskite arba atsigerkite kavos. Jeigu jaučiatės pernelyg mieguisti, sustokite artimiausioje automobilių stovėjimo aikštelėje ir snūstelėkite. Geriau atvykti valanda vėliau, negu apskritai neatvykti.

Vairuodami stenkitės nežiūrėti į pro šalį važiuojančių automobilių žibintus. Jei reikia, nukreipkite žvilgsnį į šalį. Stenkitės neakinti kitų vairuotojų – be reikalo nejunkite tolimosios šviesos žibintų. Jeigu jie negalės vairuoti saugiai, nebūsite saugūs ir jūs!

 

Saugus vairavimas tamsoje – ginčytini dalykai

Greitis – viena iš prieštaringiausių temų, kalbant apie vairavimą tamsiuoju paros metu. Internete pilna žmonių, besigiriančių adrenalino pliūpsniu, kuris juos užplūsta ėmus greitinti automobilį vos išvažiavus už miesto ir kuris, pasak jų, padeda kovoti su mieguistumu. Nesivadovaukite tokiais patarimais. Apie vairavimą naktį galima pasakyti „kuo lėčiau, tuo geriau“. Atminkite, dėl riboto matomumo jums lieka mažiau laiko reaguoti į tai, kas vyksta kelyje. Dar labiau nesutrumpinkite jo didindami greitį. Taip pat turite atminti, kad netgi važiuodami mažesniu greičiu negu dieną, tą patį atstumą ko gero įveiksite greičiau, nes, kitaip negu dienos metu, jums netrukdys kitos transporto priemonės.

Aš turiu automobilį

Taupus vairavimas – dešimt populiarių mitų apie mažas degalų sąnaudas

Kurio autorius 31/01/2018

Taupaus vairavimo svarbą pripažįsta daugelis vairuotojų. Nesunku rasti patarimų, kaip vairuoti taupiau, deja, bent pusė iš jų neteisingi. Jūs netgi galite tikėti, kad vadovaudamiesi jais sutaupote, tačiau iš tiesų jūsų automobilis sunaudos daugiau degalų, nei įprastai.

 

Mitai apie taupų vairavimą

 

1 mitas. Aukščiausios kokybės degalai naudojami lėčiau

Degalų gamintojai ilgas valandas skiria tam, kad sukurtų pakankamai patrauklius aukščiausios kokybės degalų pavadinimus. Deja, tuo pat metu jie negali garantuoti, kad naudojant 98 oktaninio skaičiaus benziną arba geresnės kokybės dyzeliną jūsų automobilis taps galingesnis arba juo važinėsite pigiau. Galite būti tikri tik dėl to, kad pildami tokius degalus turėsite mažiau pinigų. Litras aukščiausios klasės degalų paprastai yra apie 10 centų brangesnis, taigi pripilti 60 litrų baką jums kainuos iki 6 eurų brangiau.

Jeigu norite naudoti aukščiausios kokybės degalus, pirmiausia sužinokite, ką rekomenduoja jūsų automobilio gamintojas. Jei gamintojas siūlo aukštesnės kokybės degalus, juos ir rinkitės (rekomendacijas rasite automobilio naudotojo vadove), tačiau kitu atveju verčiau pilkite įprastinį benziną ar dyzeliną.

 

2 mitas. Automobilių su automatine pavarų dėže neįmanoma vairuoti taupiai

Net jei automatinė pavarų dėžė anksčiau reiškė, kad automobilis sunaudos daugiau degalų, ši technologija nuolat tobulėja. Taigi senesniems automobiliams su automatine pavarų dėže galbūt reikės daugiau degalų, tačiau naujesni tampa vis taupesni, tad netrukus nebeliks jokio reikšmingo skirtumo.

 

3 mitas. Mažesnis variklis = didesnis taupymas

Šis mitas grindžiamas variklio darbinio tūrio mažinimo idėja, kuri labai populiari tarp automobilių specialistų. Trumpai tariant, variklio darbinis tūris sumažinamas siekiant užtikrinti mažesnį degalų suvartojimą, o galios sumažėjimui kompensuoti pasiūlomi papildomi sprendimai (pavyzdžiui, moderni įpurškimo sistema arba turbokompresoriai). Teoriškai tokie varikliai turėtų sunaudoti mažiau degalų, visgi atminkite, kad sėkmė vainikavo ne kiekvieną bandymą mažinti darbinį variklio tūrį. Kai kuriais atvejais nepavyko pasiekti planuotų eksploatacinių savybių, ir net jeigu pavykdavo šiek tiek sutaupyti, išlaidos gerokai padidėdavo prireikus investuoti į sugedusio variklio remontą (tai įvykdavo kur kas dažniau, negu naudojant tinkamo darbinio tūrio variklius).

 

4 mitas. Degalų sąnaudos mažėja varikliui veikiant tuščiąja eiga

Priešingai populiariam įsitikinimui, tuščiąja eiga veikiantis variklis degalų sunaudoja daugiau. Į tuščiąja eiga veikiantį variklį degalai tiekiami nuolat, tuo tarpu, jeigu keičiate pavarą, tačiau nedidinate greičio, degalų tiekimas nutraukiamas. Dėl šios priežasties galite sutaupyti, jeigu priešakyje pastebėję raudoną šviesoforo signalą automobilio greitį mažinsite varikliu, o ne stengsitės pririedėti prie šviesoforo tuščiąja eiga.

 

5 mitas. Degalų galite sutaupyti lėčiau greitindami automobilį

Vairuodami turėtumėte stengtis greitinti automobilį kuo greičiau. Tiesa, darykite tai sklandžiai – nespauskite pedalo iki galo ir pernelyg ilgai nelaikykite nuspausto. Geriausia spausti pedalą pakankamai stipriai, kad jis nusileistų maždaug pusę atstumo iki automobilio grindų.

 

6 mitas. Taupiau važinėti padeda mažesnės variklio apsukos

Šis teiginys paprasčiausiai netikslus – taupiau važinėsite užtikrindami optimalias variklio apsukas. Tai reiškia, kad jos turi būti ne per mažos. Apsukų intervalas daugumai benzininių variklių – nuo 2000 iki 3000 aps./min, o dyzeliniams varikliams – nuo 1500 iki 2000 aps./min. Dyzeliniams varikliams skirtumai esti didesni negu benzininiams, todėl verčiau pasiskaitykite automobilio naudotojo vadovą. Jame bus nurodyta, koks apsukų intervalas geriausiai tinka jūsų automobiliui.

 

7 mitas. Kuo lėčiau, tuo pigiau

Laimei, tai irgi netiesa. Nors degalų sunaudojimas susijęs su važiavimo greičiu, galiausiai jis priklauso nuo variklio savybių. Tipiškas šeimos automobilis mažiausiai degalų sunaudoja tuomet, kai važiuojate aukščiausia pavara 80–90 km/h greičiu.

 

8 mitas. Degalų sunaudojimas didėja automobiliui senstant

Tiesa, kad anksčiau pagamintiems automobiliams reikia daugiau degalų negu naujesniems. Visgi degalų sunaudojimo sparta neturėtų keistis metams bėgant. Jeigu pastebėjote, kad jūsų automobilis ėmė reikalauti daugiau degalų, patikrinkite jį – gali būti, kad kažkas sugedo.

 

9 mitas. Prieš pradedant važiuoti, variklį reikėtų įšildyti

Jau anksčiau minėjome, kad tuščiąja eiga veikiantis variklis sunaudoja daugiau degalų, taigi jūs tiesiog švaistysite pinigus. Ir ne tik – naujesni maitinimo blokai geriau įšyla automobiliui važiuojant. Tiesa, yra viena sąlyga, pradžioje neturėtumėte greitinti automobilio per smarkiai arba pasiekti didesnes apsukas. Palaukite, kol variklis įšils, ir tik tada smarkiau spauskite akceleratoriaus pedalą.

 

10 mitas. „Start-stop“ sistema didina degalų sąnaudas

Tiesą sakant, „start-stop“ sistema leidžia sutaupyti, nes variklis naudojamas tik tada, kai reikia. Deja, ši sistema taip pat reiškia didesnę generatoriaus apkrovą, kuri, savo ruožtu, gali paspartinti turbokompresorių nusidėvėjimą. Tad naudokitės ja atsargiai.

 

Faktai apie taupų vairavimą

1 faktas. Turėtumėte stengtis vairuoti sklandžiai

Tiesa, kad sklandus vairavimas padeda sutaupyti. Greitinamas automobilis sunaudoja daugiau degalų – taigi nieko nesutaupysite, jeigu vairuodami nuolat staigiai greitinsite ir stabdysite. Taupiau vairuosite tuomet, jei norimą greitį pasieksite sklandžiai, bet ne per lėtai, ir galvodami „kelis metrus į priekį“, kad prireiktus stabdžius galėtumėte naudoti automobiliui sulėtinti, o ne staigiai sustabdyti (jei nėra būtinybės).

 

2 faktas. Padangų slėgis – svarbiausias taupaus važiavimo veiksnys

Jeigu padangų slėgis per mažas, automobilis sunaudoja daugiau degalų. Kita vertus, per didelis slėgis reiškia, kad padangas lengviau pradurti. Norėdami važinėti taupiai įsitikinkite, kad padangų slėgis būtent toks, kokį rekomenduoja gamintojas.

 

3 faktas. Nebūtina visur važiuoti automobiliu!

Galbūt tai skamba banaliai, tačiau kiek daug vairuotojų automobiliu važiuoja visur, nes tiesiog yra taip įpratę! Paanalizavę rytinį kamštį pastebėtumėte daugybę žmonių, kurie po vieną vyksta iš to paties kvartalo į tą pačią darbo vietą. Jeigu jie visi susėstų į tą patį automobilį, kiek daug kiekvienas galėtų sutaupyti. Kartkartėmis paliekant automobilį garaže įmanoma sutaupyti ir laiko, nes važiuoti viešuoju transportu gali būti ir greičiau, ir pigiau, nei nuosavu automobiliu. Šiltuoju sezonu puiki alternatyva automobiliui yra dviratis. Jis ne tik nepaplonins piniginės, bet ir padės pagerinti sportinę formą.

Jeigu jūsų darbas neatsiejamas nuo kelionių automobiliu, bent jau stenkitės rečiau juo naudotis laisvalaikiu. Vykdami į šeimos susitikimą susitarkite, kad naudosite tik tiek automobilių, kiek reikia. Savaitgalį pakvieskite šeimos narius į išvyką dviračiais, užuot automobiliu važiavę į prekybos centrą. Žiemą drauge pasivaikščiokite parke arba miške. Jūsų šeimai tai tikrai patiks!

Aš turiu automobilį

Kaip nesunkiai apsaugoti automobilį nuo žiemos negandų?

Kurio autorius 24/01/2018

Šaltasis sezonas ką tik prasidėjo, taigi dabar geriausias metas prisiminti, kaip spręsti dažnas problemas, kurias žiemą gali patirti ir jūsų automobilis. Be abejo, rinkoje yra daugybė specialių produktų, kurie gali jums padėti, tačiau mes paruošėme šį trumpąjį vadovą, kad padėtume jums išgyventi žiemą ir be jų!

 

Žiemos nekenčia visi vairuotojai. Apsnigtas automobilis, iš vidaus apledėję langai, prie priekinio stiklo prišalę valytuvai, problemos pajudant iš stovėjimo vietos, užšalusios spynelės, į kurias neįmanoma įkišti rakto… Visas šias problemas patiria kiekvienas vairuotojas, kuriam tenka palikti automobilį nakties šaltyje. Prekybos centruose siūloma daugybė produktų, kurie padės jums ir jūsų automobiliui ištverti žiemą, visgi jie nemažai kainuoja ir prireikus ne visada esti po ranka. Ar kada nors jums buvo taip nutikę, kad radote užšalusią spynelę, o ledo tirpiklis buvo automobilyje, ir jo negalėjote pasiimti todėl, kad spynelė buvo užšalusi? Jei taip, jūs žinote, ką tai reiškia. Mes siūlome elgtis taip – prieš išleisdami pinigus specializuotiems produktams, skirkite kelias minutes ir sužinokite buitinių būdų, kaip padėti automobiliui ištverti žiemos negandas. Šie būdai gali leisti jums šiek tiek sutaupyti ir pasirodyti esą kiek praktiškesni už maišą produktų, kurių kiekvienas skirtas tik vienai konkrečiai problemai spręsti.

Apledėjęs langas

Vairavimas žiemą reiškia, kad dieną turite pradėti valydami nuo automobilio langų sniegą ir ledą. Visi žinome, kad kartais tai užtrunka ilgiau, negu buvo planuota, todėl rytas prasideda paskubomis ir dar labiau įsitempus. Tad kaip apsaugoti langus nuo apledėjimo? Galite tiesiog įsigyti keletą langų uždangalų ir nepamiršti uždengti jais langų, kad šie per naktį neapledėtų.

Mes norėtume pasiūlyti naudoti senas paklodes, kurios tam pačiam tikslui pasitarnaus nemokamai (žinoma, kol nesuplyš!). Atminkite, turite kloti jas tik ant sauso stiklo. Taip pat atminkite, kad tokios apsaugos veiksmingumas ribotas, pavyzdžiui, paklodės neapsaugos jūsų automobilio langų nuo šlapdribos. Visgi yra būdas padėti automobiliui ištverti bet kokias oro sąlygas. Jeigu manote, kad naktį kaustys speigas, nupurkškite langus vandens ir acto mišiniu (santykiu 1:3).

Kaip elgtis, jeigu pamiršote tai padaryti ir dabar stovite priešais automobilį apledėjusiais langais? Pirmiausia, niekada nenaudokite karšto vandens! Taip darydami galite įskelti stiklą. Antra, nesistenkite nugrandyti ledo jokiu stikliniu arba metaliniu daiktu, nes galite stiklą subraižyti. Tad kaip pašalinti ledą nuo stiklo, jeigu po ranka neturite gremžtuko? Pirma į galvą šovusi mintis gali būti šiam tikslui panaudoti kreditinę kortelę. Ši mintis visai nebloga, nors tikriausiai saugiau jausitės gremždami ledą kokia nors nuolaidų kortele. Atminkite, kad taip pat galite naudoti vandens ir acto mišinį – nupurškę juo stiklą, ledą pašalinsite kur kas greičiau.

Užšalusi spynelė

Visi žinome, jog didžiausias spynelių ledo tirpiklių trūkumas yra tai, kad jie linkę stebuklingai dingti tuomet, kai jų labiausiai reikia. Kaip patogiai pasigaminti panašų produktą namuose? Spynelę galite atitirpinti naudodamiesi įprastu gėrimų šiaudeliu. Nukreipkite jį tiesiai į spynelę ir šildykite ją savo kvėpavimu. Jeigu esate pamišę dėl higienos arba rūkote, turite dar daugiau pasirinkimo galimybių – spynelei atitirpinti galite naudoti antibakterinį rankų gelį arba pašildyti ją žiebtuvėliu.

Iš vidaus apledėję langai

Iš vidaus apledėję langai – viena iš labiausiai erzinančių žiemos sezono problemų. Jeigu ketvirtį valandos gremžėte ledą nuo automobilio langų tik tam, kad pamatytumėte, jog viduje laukia dar vienas sluoksnis, tai gali ne juokais sugadinti nuotaiką. O diena dar tik prasidėjo! Nuo langų ką tik nugremžto ledo kristalėliais padengti drabužiai taip pat nepraskaidrins ryto.

Prieš pradėdami kovoti su automobilio viduje susidarančiu šerkšnu atminkite, kad temperatūrai nukritus apledėja drėgnas automobilis. Taigi automobilyje nepalikite neuždarytų butelių ar kitų indų, kuriuose yra skysčio. Antra, įprastus kilimėlius pakeiskite guminiais ir nepamirškite nuolat šalinti nuo jų vandens. Ir paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas – jei auginate katę, nukniaukite šiek tiek švaraus kačių kraiko, suberkite į seną sausą kojinę ir palikite automobilyje per žiemą. Kai reikia sugerti drėgmės perteklių, kačių kraikas – neprilygstamas išradimas.

Kondensacija – dar viena vairuotojų nekenčiama problema. Girdėjome, kad drėgmės kondensacijos ant langų automobilio viduje galima išvengti… valant juos skutimosi putomis.

Sniegas

Sniegas įvairiais būdais gali sutrukdyti jums laiku pradėti dieną. Pašalinti sniegą nuo automobilio šiek tiek užtrunka, tad jeigu gyvenate vietovėje, kurioje galima tikėtis daug sniego, apsvarstykite galimybę įsigyti automobilio apdangalą – tuomet gaišti visiškai nebereikės: tiesiog nuimsite apdangalą drauge su sniegu ir būsite pasiruošę išriedėti į kelią.

Sniegas gali trukdyti pajudėti iš vietos, kurioje buvote pastatę automobilį. Siekdami padėti ratams vėl susigrąžinti sukibimą, po jais galite padėti kartono gabalą. Skubiu atveju galite naudoti kilimėlius, tačiau atminkite, kad greičiausiai juos sugadinsite, todėl tai turėtų būti kraštutinė priemonė. Jeigu niekas nepadeda, turėsite tiesiog stumti automobilį. Taigi gausite dar vieną progą panaudoti senas kojines – tik šį kartą apsimaukite jas ANT batų, kad ir šie geriau sukibtų su žemės paviršiumi.

Apsnigtais keliais gali būti sunkiau vairuoti. Šią problemą galima išspręsti įsidėjus ką nors sunkaus į bagažinę, geriausia – 20 kg kačių kraiko. Jis net tik suteiks daugiau svorio bagažinei, bet ir pasitarnaus kaip kačių kraiko atsargos, kurių nereikės laikyti namuose.

Kitos problemos, kurios gali kilti jūsų automobiliui žiemą

Galima paminėti dar dvi problemas, su kuriomis tikriausiai susidursite žiemą, – tai apledėję veidrodėliai ir prie stiklo prišalę valytuvai. Valytuvus žiemą turėtumėte atitraukti nuo priekinio stiklo, tačiau stiprus vėjas gali vėl juos prispausti. Užuot juos atitraukę, galite apsaugoti valytuvus… senomis kojinėmis. Tuomet jie ne tik neprišals prie stiklo, bet ir bus apsaugoti nuo mechaninių pažeidimų. O kaip nuo apledėjimo apsaugoti veidrodėlius? Iš tiesų tai labai paprasta. Nakčiai uždenkite juos plastikiniais maišeliais ir šiuos pritvirtinkite gumele.

Toliau pateikiame dar du patarimus, kurie padės išgyventi žiemą be pernelyg didelio streso. Jums reikės grilį nuo pridegimo apsaugančio kulinarinio purškalo be aliejaus ir… dantų pastos. Purškalas padės nuo užšalimo apsaugoti guminius automobilio elementus. Jo galite purkšti ir ant sniego kastuvo, kad šis neapledėtų.

Dantų pastą naudokite žibintams poliruoti – rezultatai bus fantastiški!

Taigi matote, kad automobilį nuo atšiaurių žiemos sąlygų įmanoma apsaugoti nenaudojant brangių produktų, kuriuos galima pakeisti tuo, kas yra namuose, – prireiks tik truputėlio vaizduotės. Nesvarbu, ar nuspręsite vadovautis mūsų rekomendacijomis, ar įsigysite specializuotų produktų, atminkite, kad svarbiausia yra jūsų rūpestingumas – nepamirškite pasirūpinti automobiliu šaltomis žiemos naktimis, ir rytas bus kur kas geresnis.

Blogas

Išbandykite mūsų naują autoDNA automobilio istorijos ataskaitą automobiliams iš Estijos!

Kurio autorius 17/01/2018

Mes su malonumu pristatome jums mūsų naują AutoDNA transporto istorijos ataskaitą automobiliams iš Estijos.

 

Istorijų ataskaitos Estijos automobiliams yra ataskaitų forma, sukurta remiantis
išsamiais duomenimis iš Estijos kelių administracijos.

Jūs sužinosite, ar automobilis buvo naudojamas kaip taksi ar greitosios pagalbos automobilis.
Jūs patikrinsite chronologinį techninių patikrinimų, susijusių su transporto priemone, sąrašą. Be to, jūs rasite automobilio paskolos statusą, įskaitant informaciją apie registruotą
įkeitimą.

Daugiau informacijos rasite: https://www.autodna.lt/ataskaitu-pavyzdziai/automobilio-istorija-estija

Aš turiu automobilį

Efektyvi kova su rūdimis – savarankiška ir specializuota

Kurio autorius 20/12/2017

Kova su rūdimis yra iššūkis, su kuriuo anksčiau ar vėliau tenka susidurti kiekvienam vairuotojui. Ankstesniuoju etapu galime bandyti kovoti su rūdimis patys, ypač galime stengtis saugoti automobilį nuo jų atsiradimo. Tačiau kai jau rūdys padengs didesnį mūsų transporto priemonės kėbulo plotą, turėtume automobilį atiduoti į specialistų rankas.

 

Kova su rūdimis, tik ką įsigijus automobilį

Paprastai lengviau yra saugotis nuo ligos nei ją gydyti. Kovos su rūdimis malonia nepavadinsi, todėl turime pasistengti, kad tai daryti tektų kiek įmanoma vėliau. Pirmąjį žingsnį šia linkme turėtume padaryti iš karto, įsigiję automobilį. Žinoma, geriausia pirkti naują transporto priemonę prekybos salone. Nors automobilių gamintojai vis labiau taupo iš antikorozinės transporto priemonių apsaugos, visgi tikėtina, kad pirmuosius 5 ar 7 eksploatavimo metus rūdžių tema mūsų neslėgs.

Jei dairomės naudoto automobilio, iš pradžių paieškokime internete ir spaudoje informacijos apie tai, ar mūsų išsvajotas modelis nėra linkęs rūdyti. Juk ne paslaptis, kad su šia problema kasdien susiduria „Dacia“ (stogo grioveliai, durys, degalų bako kaklelis), „Ford“ (bagažinės dangtis, ratų arkos, durys) ar senesnių nei 10 metų „Mercedes“ automobilių savininkai. Antrame atsparumo rūdims poliuje paprastai įsitaiso „Volvo“, „Audi“ ar „Skoda“ automobiliai. Jų savininkams tokia dalia tenka rečiau.

Žinoma, net gerai gamintojo apsaugota transporto priemonė gali pradėti rūdyti, jei nėra tinkamai prižiūrima savininko. Todėl pirkdami naudotą automobilį, ypač kruopščiai patikrinkime, ar kėbule nematyti pirmųjų rūdžių žymių. Taip pat atsiminkime, kad rūdys tikrai greičiau puls daužtą transporto priemonę. Mažai kuris, šalindamas eismo įvykio pasekmes, dės pakankamai pastangų, kad atkurtų pradinę antikorozinės apsaugos būklę.

Kasdienė kova su rūdimis

Neatsižvelgiant į tai, ar turime daugiau, ar mažiau rūdyti linkusį automobilį, protingai jį eksploatuodami galime pratęsti laiką iki rūdžių atsiradimo. Pradėkime nuo elementarių dalykų, pvz., prieš įlipdami į automobilį, nuvalykime nuo kojų sniegą. Taip pat žiemą turėtume naudoti ne medžiaginius, o guminius kilimėlius ir reguliariai šalinti nuo jų vandenį ir purvą. Neplaukime automobilio, jei lauke neigiama temperatūra, nebent išplovę jį galime gerai išdžiovinti. Kalbant apie plovimą, negailėkime pinigų vaškavimui, nes ši procedūra papildomai apsaugo transporto priemonę nuo korozijos.

Kovojame su rūdimis patys

Jei mūsų automobilyje dar nėra korozijos židinių, galime bandyti savarankiškai jį apsaugoti įvairiomis priemonėmis. Tik atsiminkime, kad automobilio viduje ir išorėje turime naudoti skirtingas priemones. Automobilio vidui nuo korozijos apsaugoti paprastai siūlomi aerozoliai. Chemija įpurškiama pro technologines angas, paslėptas po specialiais dangteliais. Kėbulą iš lauko pusės apdorojame tiesiogiai, purkšdami chemiją ant pakabos, ratlankių ar ratų arkų tam skirtu pistoletu.

Jei pastebėjome pirmuosius, nedidelius korozijos židinius, galime taip pat pabandyti kovoti su jais patys. Pirmiausia automobilį turime kruopščiai išplauti ir išdžiovinti, tada apsaugoti gretimus paviršius, kad šalinant koroziją jos dulkių nepatektų ant sveikų kėbulo plotų. Tada turime šlifuoti kėbulą tol, kol visiškai pašalinsime rūdis. Tada nuriebiname ir kruopščiai valome apdorojamą paviršių. Ant jo tepame dažų pagrindą, žinoma, jo spalva turi atitikti mūsų kėbulą, ir jei reikia, užglaistome glaistu. Tada visą paviršių lyginame švitriniu popieriumi ir dažome, rinkdamiesi tą patį dažų kodą, koks nurodytas mūsų transporto priemonės naudojimo instrukcijoje.

Kaip matome, savarankiškai kovoti su rūdimis labiau tinka asmenims, kurie turi meistravimo įgūdžių. Kitiems vairuotojams siūlome naudotis specialistų pagalba, nes apdorojus transporto priemonę netinkamai, galima padaryti daugiau žalos nei naudos, pvz., jei vietoj apsaugoti automobilį nuo korozijos užkimšime angas, pro kurias iš automobilio šalinamas vanduo. Tokiais atvejais vietoj apsaugoti automobilį nuo rūdžių, paskatinsime jų atsiradimą.

Specialistų pagalba kovojant su rūdimis

Specializuoti kėbulo remontų ir automobilių dažymo servisai siūlo gausybę paslaugų. Skirtingose vietose skiriasi darbo kokybė, efektyvumas, patvarumas ir, žinoma, kaina. Pavyzdžiui, už kompleksinę kėbulo apsaugą nuo korozijos, pripurškiant aliejinės dulksnos į uždarus profilius, sumokėsime nuo 100-150 iki 300 eur. Norint, kad ši procedūra būtų veiksminga, ją rekomenduojama kartoti kas 2–3 metus. Taigi kova su korozija nėra pigi, bet vis tiek labiau apsimoka nei korozijos pasekmių šalinimas. Jei teks šalinti rūdis ir dažyti pvz., duris ir sparnus servise, paliksime jame net 600 eur.