Blogas

Naudotų automobilių importas – keleto šalių apžvalga

Kurio autorius 26/07/2017

Prieš kelerius metus Lietuvos vairuotojai importuodavo automobilius iš Vokietijos. Dėl savo gerų kelių, geografinės padėties ir patrauklių automobilių kainų Vokietija buvo populiari vieta pirkti automobilį. Tačiau situacija pasikeitė ir, sumažėjus automobilių pasirinkimui, ši vakarų kaimynė susilygino su dauguma kitų šalių, o gal net tapo prastesniu pasirinkimu.

Belgija

Belgija reiškia Briuselį, o Briuselis – Europos Parlamentą. Šalyje yra didelis pasirinkimas vidutinio naujumo (iki 4 metų), itin geros būklės ir aukščiausios klasės automobilių, kuriuos parduoda buvę diplomatai, keičiantys tarnybinį automobilį kas porą metų arba, tarnybai Briuselyje einant į pabaigą, parduodantys jį. Kadangi automobiliai perkami su nuolaida, tikėtina, kad ir pardavimo kaina bus konkurencinga. Jei ieškote gerai prižiūrėto prabangaus prancūziško, vokiško ar net japoniško automobilio, būtinai apsilankykite Belgijoje.

 

Nyderlandai

Nyderlanduose yra didelis prancūziškų ir japoniškų automobilių pasirinkimas. Jie šiek tiek brangesni nei Vokietijoje. Jei automobilis pirktas Nyderlanduose, galite būti tikri, kad odometras rodo tikslią ridą, nes už jo atsukimą baudžiama. Be to, ridą galite pasitikrinti pagal kėbulo numerį – įveskite jį interneto svetainėje „autoDNA“ arba Nyderlandų NAP duomenų bazėje.

Italija

Vidutinis Italijoje vairuojamas automobilis yra naujesnis nei Lietuvoje – italai keičia automobilius gan dažnai, jiems nespėjus pasenti. Deja, Italija nėra tarp tų šalių, kuriose itin rūpinamasi automobiliais, todėl parduodami automobiliai užsieniečių nesuvilioja. Net ir eismo įvykyje nedalyvavę automobiliai gali turėti nusidėvėjusį vairą, išblukusią apdailą ir daugiau panašių staigmenų. Karšta Italijos saulė nėra toks didelis vairuotojų priešas, kaip galbūt įsivaizduojate. Dėl saulėto klimato italams nereikia nerimauti, kad senesni kaip 10 metų automobiliai pradės rūdyti. Tačiau būkite atsargūs dėl ridos – odometro atsukimas čia toks pat populiarus kaip ir Lietuvoje.

 

Danija

Danija atrodo gera šalis pirkti automobilį – dėl didelių mokesčių automobiliai yra brangūs, todėl danų vairuotojai netaupo techninei priežiūrai ir atsarginėms dalims. Deja, dėl tos pačios priežasties vienu automobiliu važinėjama daug metų. Jie neapgaudinėja dėl ridos, nes ji registruojama kiekvieno techninio patikrinimo metu, ir ją galite lengvai pasitikrinti internete. Lietuvos pirkėjams yra ir daugiau gerų žinių – jei automobilis išregistruojamas Danijoje, galite susigrąžinti dalį mokesčių, dėl to galutinė kaina taps patrauklesnė, nei gali atrodyti iš pradžių.

Prancūzija

Importuoti automobilį iš Prancūzijos gali būti sunkiau nei, pavyzdžiui, iš Vokietijos. Taip yra todėl, kad Prancūzijos teisės aktai reikalauja, kad jei automobilis kerta sieną, jis turi turėti eksporto numerius. Juos gauti užtrunka dvi dienas. Prancūzijoje didelis dyzelinių automobilių pasirinkimas, tačiau jie tikrai neatrodys kaip nauji – dauguma turės įlenkimų ar net bus po eismo įvykio.

Vokietija

Jei nė viena iš anksčiau pateiktų šalių neatrodo tinkama, laikas vykti į Vokietiją. Ten rekomenduojama rinktis savininko, o ne tarpininko parduodamą automobilį, ypač jei tarpininkas yra turkas ir parduoda vos porą automobilių. Vienas Vokietijos automobilių rinkos ypatumų, į kurį reikia ypač atkreipti dėmesį ir jo vengti, yra tai, kad dauguma parduodamų automobilių jau importuoti iš kitų ES šalių. Taip pat vis sunkiau rasti automobilį, kuris būtų parduodamas tik dėl jo amžiaus – dauguma jų yra po eismo įvykio.

Kaip matyti, rasti puikios būklės apynaujį automobilį dabar daug sunkiau nei prieš porą metų. Prieš vykdami į užsienį ieškoti automobilio, apsižvalgykite savo šalies automobilių rinkoje – galbūt ten rasite, ko ieškote. Net radus automobilį už gerą kainą užsienyje, prie kainos gali prisidėti akcizas, įvairūs mokesčiai ir kelionės išlaidos, kurių galėtumėte išvengti, pirkdami iš savininko ar tarpininko Lietuvoje.

Blogas

Kaip atpažinti automobilius, kurie buvo suremontuoti po rimto eismo įvykio arba kurių ridos duomenys yra suklastoti? 13 naudingų patarimų pirkėjams

Kurio autorius 19/07/2017

Kaip atpažinti automobilius, kurie buvo suremontuoti po rimto eismo įvykio arba kurių ridos duomenys yra suklastoti?

Ieškodami naujo automobilio, be abejo, norite, kad jis būtų kokybiškas ir nebrangus. Deja, turėdami tokių lūkesčių, galite būti lengvai apkvailinti. Reikalaudami geros kokybės, tačiau nenorėdami mokėti atitinkamos kainos, rizikuojate tapti pardavėjų, melagingai teigiančių, kad jie siūlo gerą kokybę už mažą kainą, auka.

Iš visų galimų gudrybių, kurių pardavėjai griebiasi norėdami parduoti paslėptų defektų turinčius automobilius, bene dažniausios yra dvi: ridos klastojimas atsukant ridos skaitiklį ir po rimto eismo įvykio suremontuoto automobilio pardavimas teigiant, kad automobilis nebuvo daužtas. Taip yra dėl to, kad dauguma potencialių pirkėjų iškart atsisako pirkti automobilį sužinoję, kad jis buvo patekęs į eismo įvykį. Na, o rida yra vienas svarbiausių veiksnių, į kuriuos atsižvelgia kiekvienas pirkėjas. Pagal ridos duomenis pirkėjai dažniausiai sprendžia apie bendrą automobilio būklę ir apskaičiuoja galimas išlaidas būtinam atlikti remontui. Ridos skaitiklio atsukimas yra itin dažnai pasitaikanti problema, todėl aklai tikėti ridos skaitiklio rodmenimis nevertėtų. Neužmirškite, kad sveikas protas yra geriausias sąjungininkas vertinant ketinamą įsigyti automobilį. Norėdami nustatyti, ar automobilis nebuvo labai apgadintas arba jo ridos duomenys nesuklastoti, atkreipkite dėmesį į toliau aprašytus veiksnius.

 

Kaip atpažinti automobilius, kurie buvo suremontuoti po rimto eismo įvykio arba kurių ridos duomenys yra suklastoti? 13 naudingų patarimų pirkėjams

Šeši didelės ridos požymiai

  1. Nusidėvėjusios ar subraižytos plastikinės dalys

Jei pardavėjas teigia, kad automobilio rida yra maža, tačiau jūs pastebite, kad radijo grotuvo dalys, rankenėlės ir kitos plastikinės dalys yra nusidėvėjusios arba subraižytos, būkite atsargūs. Maža rida rodo, kad automobiliu mažai važinėta, tad kokia rida yra iš tikrųjų, jei šios dalys taip smarkiai nusidėvėjusios? Visgi gera tokių dalių būklė, deja, nėra mažos ridos garantija. Pardavėjai neretai jas pakeičia, kad automobilis atrodytų naujesnis, nei yra iš tikrųjų.

  1. Nauji stiklai

Originalių stiklų pagaminimo data sutampa su automobilio pagaminimo metais. Šiuos duomenis galite patikrinti automobilio dokumentuose. Jei stiklai buvo pakeisti, ant jų tikriausiai visai nebus nurodyta pagaminimo data. Be abejo, pakeisti stiklus nėra draudžiama – jei stiklas buvo pažeistas, jį būtina pakeisti, kad nebūtų ribojamas matomumas. Kita vertus, jei automobiliu mažai važinėta, stiklas greičiausiai nebus apgadintas ir jo neprireiks keisti.

  1. Nusidėvėjęs raktelis

Jei ridos skaitiklis rodo mažą ridą, vadinasi, automobiliu nebuvo daug važinėta. Taigi, ar automobilio rakteliai turi atrodyti taip, lyg juo būtų apvažiuota pusė pasaulio? Tikrai ne!

  1. Nusidėvėjusios sėdynės

Jei sėdynių apmušalai akivaizdžiai nusidėvėję, automobiliu nuvažiuotas apvalus skaičius kilometrų. Nauji (ir pigūs) sėdynių užvalkalai taip pat yra požymis, kad pardavėjas turi ką slėpti.

  1. Nusidėvėjęs pavarų svirties antgalis arba pedalai

Šios dalys nenusidėvi, jei automobilis daugiausia buvo laikomas garaže. Pastebėję akivaizdžių pavarų svirties antgalio ar pedalų nusidėvėjimo požymių, nepasitikėkite ridos skaitiklio rodmenimis – automobilio rida tikrai nėra maža, tiesiog ridos skaitiklis yra atsuktas. Kita vertus, šios dalys nėra brangios ir pardavėjai neretai jas pakeičia, kad automobilis atrodytų naujesnis.

  1. Pažeisti veidrodėliai

Nusidėvėję ar pažeisti veidrodėliai yra didelės automobilio ridos požymis.

Kaip atpažinti automobilį, suremontuotą po rimto eismo įvykio? 7 naudingi patarimai

  1. Nauji žibintai

Jei automobilio žibintai yra pakeisti, tikėtina, kad jis buvo apgadintas eismo įvykio metu. Automobilių puošybos mėgėjai keičia įvairias automobilių dalis, įskaitant žibintus, tačiau paprasti vairuotojai – ne, išskyrus atvejus, kai tai yra reikalinga. Viena iš dažniausių priežasčių, dėl kurių keičiami automobilio žibintai, yra eismo įvykiai.

  1. Nauji saugos diržai

Kaip ir žibintai, saugos diržai dažniausiai keičiami tada, kai tai yra būtina. Tai yra rečiausiai apgadinama automobilio dalis, taigi jei saugos diržai yra pakeisti, jie buvo apgadinti eismo įvykio metu.

  1. Kapitalinio remonto požymiai

Pastebėję itin storą jau trūkinėjančių dažų sluoksnį arba dažų ant dalių, kurios neturėtų būti nudažytos, tikėtina, kad automobiliui buvo atliktas kapitalinis remontas. Remontą atlikti dažniausiai reikia norint pašalinti gedimus, atsiradusius dėl eismo įvykio.

  1. Tarpai tarp šalia viena kitos įtaisytų dalių yra per dideli

Kalbama apie dalis, kurios turi būti įtaisytos viename lygyje su sparnais, žibintais ir pan. Jei taip nėra arba tokios dalys atrodo atsipalaidavusios ar netinkamai sumontuotos, vadinasi, jos buvo nuimtos, taigi tikėtina, kad automobiliui buvo atliktas kapitalinis remontas ir dalių nepavyko sumontuoti taip, kad pirkėjas nepastebėtų trūkumų.

  1. Korozijos požymiai

Visi automobiliai anksčiau ar vėliau pradeda rūdyti. Visgi jei pastebėjote, kad kai kurios automobilio dalys yra labiau surūdijusios, tai gali reikšti, kad jos buvo suremontuotos po eismo įvykio.

  1. Pažeista kėbulo simetrija

Jei tarpai tarp sparnų ir variklio dangčio abiejose automobilio pusėse skiriasi, galite neabejoti, kad automobiliui atliktas kapitalinis remontas.

  1. Netvarkingi dokumentai

Geram pardavėjui visada naudinga pateikti tikslią informaciją apie parduodamą automobilį. Toks pardavėjas pateiks Jums techninės priežiūros knygelę ir nurodys jos duomenis pirkimo–pardavimo sutartyje. Jei pardavėjas neturi informacijos apie ankstesnę automobilio techninę priežiūrą ir nepateikia tokios informacijos pirkimo–pardavimo sutartyje, sunerimkite – automobilis turi kažkokių trūkumų.

Atminkite – didelė rida nereiškia, kad automobilis yra prastas! Jei ketinate įsigyti naudotą vokišką automobilį, kuriame įrengtas kokybiškas dyzelinis variklis, galite neabejoti, kad buvęs savininkas jį naudojo ne tik savaitgaliais. Tokių automobilių rida būna didelė ir jais be vargo nuvažiuosite dar daug kilometrų. Taigi, jei nėra jokių rimtų automobilio gedimų, tikėtina, kad jis Jums puikiai tarnaus. Žinoti tikrąją automobilio ridą labai svarbu, nes tai padės Jums planuoti galimas išlaidas, t. y. žinodami faktinę ridą, galėsite numatyti, kada teks atlikti įvairių dalių remontą.

Neskubėkite atsisakyti automobilių, kurie buvo patekę į nedidelį eismo įvykį arba nestipriai atsitrenkę į kokią nors kliūtį. Jei pardavėjas atskleidė šią informaciją ir nustatė kainą atsižvelgdamas į tai, kad automobilis buvo apgadintas, Jums tereikia įsitikinti, kad remonto darbai buvo atlikti tinkamai ir automobiliu važiuoti bus saugu. Pagalvokite apie savo automobilį – greičiausiai ir Jums yra tekę į ką nors atsitrenkti ir atlikti dalių remontą, tačiau dėl to jūsų automobilis netapo mažiau saugus.

Svarbiausia, kad pardavėjas nemėgintų jūsų apgauti. Jei jis nurodė tikrąją automobilio ridą ir informavo Jus apie buvusius eismo įvykius, juo galite pasikliauti ir su juo galite sudaryti sandorį. Kita vertus, jei vertinant automobilio būklę įtariama, kad pardavėjas kažką slepia, nors teigia, kad automobilis anksčiau nebuvo apgadintas ir juo beveik nevažinėta, protingiausia būtų nepirkti jo automobilio – juk atsarga gėdos nedaro!

Blogas

Akumuliatoriaus naudojimas vasarą

Kurio autorius 12/07/2017

 

Retas vairuotojas pagalvoja apie savo automobilio akumuliatorių vasarą. Tai, kad jis yra automobilyje, atsimename tik tada, kai šaltą žiemos rytą neužsiveda automobilio variklis. Rūpestingesni vairuotojai imasi priemonių ir užkerta tam kelią, paruošdami automobilį žiemai rudens pabaigoje. Būtent tada, siekiant išvengti nemalonių staigmenų spustelėjus šalčiams, patikrinama įranga ir akumuliatorius. Vis dėlto nedaug vairuotojų susimąsto, kad akumuliatorių prižiūrėti būtina ir vasaros metu.

 

Kodėl akumuliatorius reikia prižiūrėti ir vasarą?

Kiekvienas vairuotojas žino, kad esant šaltam orui akumuliatorių gali tekti įkrauti dažniau. Žiemą oro sąlygos pablogėja, taigi visos sistemos (skirtos palengvinti vairavimą tamsiuoju paros metu, esant šaltam orui, lyjant lietui arba sningant), pavyzdžiui, valytuvai, žibintai, salono, sėdynių, veidrodėlių ir stiklų šildymo sistemos, naudoja akumuliatoriuje kaupiamą elektros energiją, tad šis naudojamas intensyviau nei įprastai. Visgi žiemą vairuotojai būna atsargesni – paprastai jie neužmiršta, kad akumuliatorius gali išsikrauti, todėl stengiasi nenaudoti elektros energijos, kai tik tai įmanoma. Vasarą viskas yra kitaip.

Įprasta atostogų kelionė – tai dideli atstumai, nuvažiuojami įjungus oro kondicionierių, visą papildomą įrangą, pavyzdžiui GPS, ar prijungus kelioninį šaldytuvą, planšetinius kompiuterius ir išmaniuosius telefonus. Tai yra tikras išbandymas automobilio akumuliatoriui. Tiesą sakant, vasarą jam neretai tenka dirbti daugiau nei žiemą. Pats važiavimas nėra didžiausia problema – atvykę į reikiamą vietą, greičiausiai keletą dienų paliksite automobilį stovėti saulės atokaitoje. Sugrįžę galite nustebti, kad automobilis neužsiveda. Kodėl taip nutinka? Temperatūrai pasiekus 30 Celsijaus laipsnių, akumuliatorius išsikrauna dukart greičiau nei esant 20 laipsnių temperatūrai, kuri laikoma geriausia akumuliatoriaus darbine temperatūra. Temperatūrai pakilus 10 laipsnių, šis laikas kaskart sutrumpėja perpus. Taigi akumuliatoriumi būtina rūpintis tiek žiemą, tiek vasarą. Aukšta temperatūra nėra geriau už stingdantį šaltį.

Tiesą sakant, vairuotojams žiema netgi palankesnis metas – ryte neužsivedus automobilio varikliui, esate prie namų, o ne užsienyje, Jums nepažįstamoje vietoje, kur neįmanoma prisišaukti pagalbos keliuose tarnybų. Net jei namuose neturite sparčiojo įkroviklio, nesunkiai rasite kaimyną, kuris paskolins laidus automobiliui užvesti. Blogiausiu atveju galite išsikviesti taksi, kad vairuotojas atvežtų šiuos laidus (dauguma taksi įmonių siūlo tokią paslaugą) arba nuvežtų Jus į reikiamą vietą. Be to, galite pasinaudoti pagalbos keliuose paslaugomis arba papildomomis paslaugomis, teikiamomis įsigijus žinomo gamintojo akumuliatorių. O vasaros atostogų užsienyje metu jūsų galimybės sulaukti pagalbos yra ribotos. Situaciją gali apsunkinti ir kalbos barjeras. Kad netektų tikrinti savo problemų sprendimo įgūdžių, paruoškite akumuliatorių atostogoms iš anksto.

Kaip prižiūrėti akumuliatorių vasarą?

Atminkite – svarbiausia yra prevencija. Prieš vykdami į ilgą kelionę, patikrinkite akumuliatorių specializuotose dirbtuvėse. Visiškai įkrauto akumuliatoriaus įtampa turi siekti 12,6 V. Įtampai nukritus iki 12,4 V, akumuliatorius yra išsikrovęs. Paprašykite, kad meistras taip pat patikrintų vadinamąjį akumuliatoriaus eikvojimą, t. y. elektros energijos, kurią sunaudoja automobilio kompiuteris, radijo grotuvas, signalizacija ir panašios sistemos, kai variklis yra išjungtas, kiekį. Šis kiekis neturi viršyti 50 mA (0,05 A). Taip pat įsitikinkite, kad akumuliatorius ir gnybtai yra švarūs bei sausi, o akumuliatorius įstatytas teisingai. Gnybtai turi būti tinkamai prijungti ir sutepti vazelinu, kurio sudėtyje nėra rūgščių.

Kodėl turėtumėte vykti į autoservisą, jei daugumą šių darbų galite atlikti patys? Kartais, išėmus akumuliatorių iš automobilio, jį būtina nedelsiant įstatyti atgal tam, kad automobilis nuolat būtų aprūpinamas elektra. Ilgesnį laiką nutraukus elektros tiekimą, galima labai pakenkti automobilio elektriniams komponentams. Kai kurių akumuliatorių laidai turi būti atjungti ir prijungti tam tikra eilės tvarka. Jei nežinote jūsų akumuliatoriaus priežiūros reikalavimų, verčiau kreipkitės į profesionalus.

Kai jūsų automobilyje akumuliatorius yra pildomas, labai svarbu stebėti jo elektrolito lygį. Akumuliatoriams yra nurodytas mažiausias ir didžiausias elektrolito lygis – šie pateikti rodikliai padės lengvai nustatyti, ar akumuliatoriuje esančio elektrolito kiekis yra tinkamas. Pastebėję, kad elektrolito yra per mažai, pilkite tik distiliuoto vandens. Niekada nepilkite rūgščių ar vandens iš čiaupo! Distiliuotą vandenį būtina naudoti dėl to, kad aukštoje temperatūroje vanduo išgaruoja iš elektrolito, taigi padidėja jo rūgštingumas. Kai elektrolito rūgštingumas yra per didelis, akumuliatoriuje susidaro sieros rūgštis ir jis tampa iš dalies (arba visiškai) netinkamas naudoti.

Vykdami į kelionę, neužmirškite pasiimti tinkamo sparčiojo įkroviklio. Vairuodami visada pagalvokite apie akumuliatorių – naudokite tik tuos prietaisus, kurių Jums tikrai reikia. Niekada nepalikite prijungtų prietaisų, kai variklis yra išjungtas.

Jei laikysitės šių rekomendacijų, jūsų akumuliatorius sklandžiai veiks ne tik vasarą, bet ir visus metus. Kuo geriau prižiūrėsite akumuliatorių vasarą, tuo geriau jis tarnaus žiemą.

Pažangiosios V2X saugos sistemos naujuose japoniškuose automobiliuose

Kurio autorius 05/07/2017

Automobiliai važiuoja vienas paskui kitą ir visi pradeda stabdyti, vos tik sumažėja pirmojo greitis? Jūsų automobiliо ekrane pasirodo įspėjimas apie didelę automobilių spūstį priešakyje ir patarimas artimiausioje stotyje sėsti į traukinį, kuris išvyks vos po kelių minučių? Visa tai skamba kaip mokslinė fantastika, tačiau automobilių gamintojai jau išbando šias technologijas, kurios bus V2X sistemų dalis.

V2X – tai…

V2X sistemos priklauso naujausiai išmaniųjų transporto sistemų (angl. Intelligent Transport System, ITS) kartai. Jose integruotos V2V (automobilių tarpusavio sąveikos) ir V2I (automobilių ir infrastruktūros sąveikos) priemonės bei sistemos. Pastarosios buvo sukurtos siekiant užtikrinti informacijos mainus tarp automobilių ir kelių infrastruktūros komponentų (pavyzdžiui, kelio ženklų ar šviesoforų) bei tarp skirtingų automobilių. Duomenų mainai vyksta itin sparčiai, nes jie perduodami radijo bangomis. Taigi informacijos išsiuntimo ir priėmimo greitis yra daug didesnis, nei naudojant GPS arba GSM tinklus.

Praktinis V2X naudojimas

Visgi kaip šios sistemos veikia? Jūsų automobilyje įrengtos V2V priemonės, prijungtos prie automobilio kompiuterio, praneša kitoms transporto priemonėms apie, pavyzdžiui, ABS sistemos aktyvinimą. Kitų transporto priemonių ekranuose ši informacija pateikiama, kai jos priartėja prie vietos, kurioje suveikė jūsų automobilio ABS sistema. Kiti vairuotojai panašiai informuojami ir apie automobilių spūstis, avarijas ir kitus įvykius. Naudodamos tokius pat duomenų mainus, V2I sistemos leidžia automobiliui komunikuoti su kelių infrastruktūros komponentais – jūsų automobiliui bus pranešta apie nustatytą greičio apribojimą arba sudėtingas kelio sąlygas. Šie sprendimai jau buvo išbandyti Europos keliuose – Vienoje ir Prahoje. Ateityje jas ketinama įdiegti visuose keliuose, kurie yra Europos transporto koridoriaus dalis. Kol kas tikrąja V2X sistemų naudojimo lydere laikoma Japonija, kur automobilių gamintoja „Toyota“ jau prekiauja automobiliais su V2X sistemomis.

Sistema „ITS Connect“ arba V2V ir V2I sistemos Japonijos keliuose

Japonijoje V2V ir V2I sistemos buvo integruotos į vieną sprendimą – sistemą „ITS Connect“. Pagrindinis šios sistemos tikslas – užkirsti kelią susidūrimams sankryžose. Įrodyta, kad 40 proc. visų avarijų įvyksta būtent sankryžose. Taigi viena svarbiausių sistemos funkcijų yra teikti vairuotojui pagalbą, kai šis suka į kairę. Sistema stebi situaciją kelių sankirtoje ir praneša vairuotojui (šviesos ir garso signalais), jei atlikti posūkį gali būti nesaugu dėl kelyje esančių kliūčių. Signalai perduodami iš karto po to, kai vairuotojas paspaudžia stabdžių pedalą, ir automobilis sustoja. Sistema „ITS Connect“ taip pat įjungia šviesinius ir garsinius signalus, jei automobilis artėja prie sankryžos esant raudonam šviesoforo signalui, o vairuotojas nemažina greičio. Visa tai taip pat užtikrins sklandesnę kelionę, nes vairuotojui bus pranešta, kiek laiko teks laukti žalio šviesoforo signalo, siekiant sumažinti automobiliui pajudėti iš vietos reikalingą laiką.

Sistemoje taip pat integruota aktyvioji pastovaus greičio palaikymo funkcija, reaguojanti į pasikeitusį kitų greta važiuojančių transporto priemonių greitį ir atitinkamai reguliuojanti automobilio, kuriame ji įdiegta, greitį. Ši sistema gali įspėti vairuotoją apie kelyje esančius avarinių tarnybų automobilius, pateikdama informaciją apie jų važiavimo kryptį ir atstumą iki šių automobilių. Įdomu tai, kad sistema „ITS Connect“ jau išbandoma už laboratorijos ribų – nuo 2015 m. spalio ji diegiama Japonijoje itin populiariuose sedanuose „Toyota Crown“. Iki 2015 m. pabaigos sistemą ketinama įdiegti ketvirtosios kartos automobiliuose „Toyota Prius“.

V2X sistema amerikiečių automobilyje „Delphi“

V2X sistemos išbandomos ir kitoje vandenyno pusėje – Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV). 2015 m. kovo–balandžio mėnesiais automatinis automobilis „Delphi“ kirto visą JAV teritoriją nuo San Francisko, esančio vakarų pakrantėje, iki Niujorko šalies rytuose. 5500 km („Delphi“ kirto 15 valstijų) automobilis įveikė per 9 dienas. 99 proc. viso važiuoto laiko automobilis buvo valdomas automatiniu būdu. „Delphi“ be vargo važiavo keliais, žiedinėmis sankryžomis, tuneliais, tiltais ir vietose, kuriose eismo sąlygos buvo sudėtingesnės dėl vykdomų kelio darbų. Automobilio „Delphi“ kūrėjai surinko daugiau kaip 3 TB duomenų, kurie bus panaudoti tolesniam projekto vystymui. Šiame automobilyje taip pat įdiegtos V2V ir V2I sistemos, leidusios jam belaidėmis ryšio priemonėmis komunikuoti su kitomis transporto priemonėmis ir kelių infrastruktūros komponentais, taigi buvo naudojamas radaras, kameros ir kitos sistemos, veiksmingai teikiančios pagalbą vairuotojui.

Be abejo, išnaudoti visų V2X sistemų teikiamų galimybių iš karto nepavyks. Šios sistemos turi tapti daugumos automobilių standartinės įrangos dalimi, o tada teks rekonstruoti kelių infrastruktūrą, kad būtų užtikrinta tinkama komunikacija. Vadinasi, gali tekti palaukti dešimtį ar kelias dešimtis metų, kol tokie sprendimai bus pradėti naudoti kasdieniame gyvenime. Visgi tokių technologijų kūrimas yra svarbus žingsnis, priartinantis mus prie didesnio vairavimo saugumo lygio. Kita vertus, šios technologijos, deja, sumažins mūsų privatumo lygį ir galimybes mėgautis vairavimu.

Kaip sumažinti kelionių automobiliu kainą?

Kurio autorius 28/06/2017

Kaip sumažinti kelionių automobiliu kainą?

Šias rekomendacijas suskirstėme į tris tipus: išlaidų degalams mažinimo, tinkamos automobilio priežiūros ir optimalaus automobilio naudojimo užtikrinimo. Perskaitykite visas jas ir sužinosite, kiek galite sutaupyti!

Kaip sumažinti kelionių automobiliu kainą? Pirmiausia, taupykite degalus!

Ar vertėtų rinktis suskystintas naftos dujas (SND)? Neskubėkite!

SND jau ne vienerius metus siūlomos už itin patrauklią kainą, todėl vairuoti automobilį su SND įranga yra pigiau nei automobilį su benzininiu varikliu. Iš tikrųjų mažiau išleisite įsigydami automobilį, kuriame jau įrengta SND įranga: tokios įrangos kaina paprastai viršija 500 Eur, tačiau mažai tikėtina, kad pardavėjas padidins automobilio kainą atitinkama suma vien dėl to, kad jame įrengta SND įranga. Vis dėlto turėtumėte atsižvelgti į tikimybę, kad įranga gali būti sugedusi.

Jei vairuojate automobilį su benzininiu varikliu ir norite jame įrengti SND įrangą, iš pradžių apskaičiuokite tokio pasirinkimo kainą. Jums reikės žinoti kasdien nuvažiuojamą atstumą ir Jūsų automobilio degalų sąnaudas (esamas ir tikėtinas po to, kai automobilyje bus įrengta SND įranga). Nustačius, kad SND įranga atsipirks tik maždaug po 10 metų, į ją investuoti neverta. Be to, neužmirškite papildomų išlaidų: automobilių su SND įranga techninė apžiūra yra brangesnė. Įrengus šią įrangą, kai kurios automobilio dalys dėvisi greičiau.

Išlaikykite pastovų greitį

Jei Jūsų automobilyje yra pastovaus greičio palaikymo sistema, išmokite ja naudotis ir naudokitės ja kaskart, kai tik galite. Išlaikant pastovų greitį, mažinamos degalų sąnaudos, taigi mažėja ir kelionės automobiliu kaina. Dažnai didindami greitį visada sunaudosite daugiau degalų. Atminkite: pastovaus greičio palaikymo sistema nėra nemokama – Jūs už ją sumokėjote, taigi naudokitės ja!

Neskubėkite!

Stabilus vairavimas lemia mažesnes sąnaudas. Kaskart staiga padidinus greitį, automobilis pradeda naudoti daugiau degalų. Neužmirškite to, kai paleidžiate automobilį arba ruošiatės vairuoti tokį, kuris yra šiek tiek lėtesnis, nei Jūsų įprastai vairuojamas automobilis. Tramdydami norą spustelėti greičio pedalą, ne tik taupysite degalus, bet ir džiaugsitės ilgiau tarnaujančiais stabdžiais bei saugia kelione.

Neriedėkite laisva pavara!

Riedėjimas laisva pavara didina degalų sąnaudas. Be to, riedant laisva pavara, mažėja reakcija į tai, kas vyksta kelyje. Įpraskite važiuoti įjungę pavarą ir mėgaukitės pigesne bei saugesne kelione.

Patikrinkite oro slėgį padangose

Kelionė automobiliu, kurio padangų slėgis yra mažesnis, nei rekomenduoja padangų gamintojas, yra neabejotinai brangesnė. Jei padangų slėgis yra per didelis, jos greičiau sudils ir jas teks keisti greičiau, nei tikėjotės. Atsižvelgiant į tai, kad oro slėgis padangose turi nemažai įtakos kelionės kainai, jį būtina reguliariai tikrinti.

Kaip sumažinti kelionių automobiliu kainą? Prižiūrėkite savo automobilį!

Prevencija geriau už gydymą

Tai galioja ne tik sveikatai. Šis posakis taikytinas ir automobiliams – jei galite, pasistenkite užkirsti kelią gedimui. Perskaitykite automobilio priežiūros vadovą, reguliariai keiskite variklio alyvą ir kitus skysčius bei filtrus. Prižiūrėkite savo automobilį laikydamiesi gamintojo nurodymų. Taip išleisdami remontui mažiau sutaupysite.

Reaguokite greitai

Jei pastebite galimų automobilio gedimo požymių, tučtuojau imkitės veiksmų – nelaukite, kol situacija pablogės. Nedideli gedimai gali tapti grandininės reakcijos pradžia. Niekada negalite žinoti, kiek dalių teks remontuoti. Jei nedelsite, gali pakakti suremontuoti vos vieną ar dvi dalis. Priešingu atveju remonto apimtis gali stipriai išaugti.

Nebijokite imtis veiksmų patys

Kaip minėjome, pastebėję gedimo požymių, nedelsdami imkitės veiksmų. Visgi, prieš pasinaudodami remonto dirbtuvių paslaugomis, pažiūrėkite, ar galite atlikti nesudėtingus remonto darbus patys. Nemažai darbų galite atlikti neišvažiuodami iš savo garažo, pavyzdžiui, papildyti skysčius, pakeisti lemputes ar saugiklius, nuvalyti akumuliatoriaus gnybtus, sutepti vyrius, paruošti sandarinimo ir kitus guminius komponentus žiemai, pakeisti valytuvų šepetėlius, salono filtrą ar dalį kitų filtrų. Tai priklauso nuo automobilio modelio – kai kurių modelių žibintų lemputes pakeisite itin greitai, o su kitais galite sugaišti visą pusdienį. Paieškokite informacijos apie savo automobilio remontą. Internete tikrai rasite nemažai naudingų patarimų – daug žmonių neabejotinai jau atliko tai, ką mėginate atlikti Jūs. Kai kurie jų bus aprašę darbų eigą arba įkėlę vaizdo įrašų. Atlikdami remonto darbus galite sugaišti šiek tiek laiko, tačiau išleisite mažiau pinigų, nei apsilankę remonto dirbtuvėse.

Kaip sumažinti kelionių automobiliu kainą? Optimizuokite!

Pinigai nėra vienintelis dalykas, į kurį reikia atkreipti dėmesį

Jei kilogramas jautienos prekybos centre kainuoja 1 Eur mažiau nei vietinėje krautuvėje, šiuo pasiūlymu verta pasinaudoti. Visgi, prieš sėsdami į automobilį ir važiuodami į prekybos centrą, pagalvokite, kiek Jums kainuos ši kelionė. Jei Jūsų automobilio degalų sąnaudos mieste yra 8 l/100 km, o litras degalų kainuoja 1 Eur, nuvažiuoti 100 km kainuos 8 Eur. Vieną kilometrą nuvažiuosite už 0,08 Eur. Taigi, jei atstumas iki prekybos centro yra didesnis nei 12,5 km (į abi puses), važiuodami nusipirkti 1 kg jautienos nieko nesutaupysite, net jei skaičiuosite tik išlaidas degalams! Be to, reikia atsižvelgti ir į kitus veiksnius – kuo didesnė automobilio rida, tuo mažiau jis yra vertas ir tuo daugiau Jums teks mokėti už draudimą. Kuo dažniau važiuojate automobiliu, tuo dažniau jį reikia plauti.

Jei norite sumažinti išlaidas automobiliui, visų pirma turite rasti būdų, kaip naudotis juo rečiau. Užuot važiavę į kitame miesto gale vykstančias skvošo pamokas, rinkitės bėgiojimą parke, esančiame šalia Jūsų namų. Nešvaistykite degalų stovėdami automobilių spūstyse ir vykite į darbą autobusu arba troleibusu. Taip ne tik greičiau nuvyksite į darbą, bet ir pasimėgausite knyga.

Bendraukite!

Suprantame, kad kelionė automobiliu kartais yra patogesnė nei viešuoju transportu, tačiau ir tokiu atveju galite sutaupyti – raskite pakeleivių. Paklausinėkite kolegų ar kaimynų – neabejotinai rasite žmonių, kurie mielai prisijungs prie Jūsų. Jei vykstate į vakarėlį, tikrai rasite žmonių, ieškančių vairuotojo. Jums net nebūtina prašyti jų padengti dalį kelionės išlaidų, tiesiog paprašykite, kad kitą kartą jie pavežtų Jus – būtent taip sutaupysite!

Dalyvaukite lojalumo programose

Beveik visi degalinių tinklai vykdo lojalumo programas. Nors kai kurios jų yra palankesnės, o kitos – naudingos tik retais atvejais, tokios programos vis tiek padeda taupyti. Vienaip ar kitaip perkate degalus, tad kodėl nepasinaudojus siūlomomis lojalumo kortelėmis?

Kaip matote, yra tikrai daug būdų sumažinti kelionių automobiliu kainą. Galbūt pasinaudosite ne visais patarimais, bet dėl to neverta nerimauti! Kad ir kiek sutaupytumėte, tai vis tiek bus geriau, nei visai netaupyti!

This entry was posted in Uncategorized on by .