Aš turiu automobilį

Optimali padėtis prie vairo

Kurio autorius 02/05/2018

Optimali padėtis prie vairo gerokai didina mūsų saugumą. Deja, ne visi vairuotojai laikosi šio principo. Tad prisiminkime, kaip teisingai sėdėti vairuotojo vietoje.

Optimali padėtis prie vairo – pagrindiniai aspektai

Įlipę į automobilį, pirmiausia nusistatykite sėdynės atlošą gana stačioje padėtyje. Liemuo turi būti beveik vertikalus. Nugara turi tobulai priglusti prie sėdynės, kaip ir sėdmenys, galva – prie galvos atlošo.

Tada nusistatykite vairuotojo sėdynės atstumą nuo vairo. Ši padėtis reguliuojama praktiškai visuose automobiliuose. Koks atstumas teisingas? Toks, kuris atitinka dvi sąlygas.

Pirma, iki galo paspaudus sankabos pedalą, kelis visą laiką yra sulenktas. Taip, įvykus priekiniam susidūrimui, Jūs sumažinsite riziką sužeisti dubenį ištiesta koja, kuri gali suveikti kaip ietis. Jei koja bus sulenkta, ji sulinks per kelį dar labiau ir smūgio krūvis bus sugertas.

Antra, atrėmę pečius į sėdynę, Jūs turite laisvai laikytis vairo viršaus. Toks atstumas užtikrina alkūnių sąnariams pakankamą manevravimo laisvę, atliekant didžiausius vairo sukimus.

Įvykdę šias dvi sąlygas, galite būti tikri, kad sėdynė nėra nustatyta per toli nuo vairo. Tik nepersistenkite! Tinkamiausia padėtis prie vairo yra juk ta, kurioje galima laisvai sukti vairą. Jei prisistumsime sėdynę per arti, negalėsime to daryti dėl savo pilvo!

Jei sėdynė reguliuojama vertikaliai, rinkitės auštą padėtį, nes ji užtikrina geriausią matomumą. Bet atsiminkite ir tai, kad tarp kelių ir vairo turi būti gana didelis tarpas, kad rankos galėtų judėti laisvai.

Kaip laikyti rankas ant vairo?

Ir iš tikrųjų, ką gi daryti su rankomis? Ar jas laikyti ant vairo „be dešimt antra“, ar „be penkiolikos trečia“ padėtyje? Be abejo antrojoje. Kriziniu atveju tokia padėtis leis Jums atlikti visą vairo sukimą, kurio gali neleisti padaryti sukryžiuotos rankos. Jokia kita rankų padėtis neužtikrina tokios judėjimo galimybės.

Prieš pajudėdami iš vietos, prisisekite saugos diržus. Jie turi būti kuo labiau prigludę prie kūno. Taigi jei vairuojate automobilį vilkėdami pvz., storu megztinu, diržo apačią nutieskite po megztinio apačia. Kam? Įvykus susidūrimui, gerai įtemptas saugos diržas apsaugos nuo stipraus oro pagalvės smūgio. Jei diržas bus įtemptas nepakankamai gerai, kūną jis sustabdys keliais centimetrais vėliau. Įvykio metu veikiant įvairioms jėgoms, šie keli centimetrai gali tapti Jūsų sveikatai ar gyvybei esminiais.

Optimali padėtis prie vairo – tai tik pradžia

Tinkama padėtis prie vairo – tai vis dėlto ne tik teisingos padėties nusistatymas, bet ir išlikimas joje. Kokia nauda iš to, jei atsisėsite teisingai, bet kas minutę padėtį keisite? Todėl prieš vykdami į kelionę, atlikite visus veiksmus, reikalingus tam, kad kelionė vyktų saugiai ir patogiai.

Pirma, žiemą nuvalykite nuo automobilio sniegą ir šerkšną, kad niekas neribotų matomumo. Jei teks nuolat lenktis ar keltis, norint užtikrinti geresnį matomumą, nėra ką kalbėti apie optimalią padėtį prie vairo.

Antra, prieš atsisėsdami vairuotojo vietoje, priderinkite savo aprangą prie automobilio sąlygų. Tai ypač svarbu žiemą. Jei nuo namų iki aikštelės turite nemažą atstumą, tikriausiai rengiatės labai šiltai. Žinoma, niekas nenori sušalti. Bet jei jau paruošėte automobilį važiuoti ir lipate į jį ilgam, pagalvokite, ar ne geriau būtų nusiimti paltą. Ypač, jei salonas greitai įšyla. Juk nėra nieko blogiau, nei nusirengimas trumpai sustojus sankryžoje. Tada turite atsegti saugos diržą – iš karto užsitraukiate riziką. Juk niekada nežinai, kada kas gali į tave įvažiuoti.

Trečia, prieš išvažiuodami įjunkite ir nusistatykite visas Jums reikalingas sistemas, pvz., oro kondicionierių, navigaciją ar radiją. Optimali padėtis prie vairo neduos jokios naudos, jei užuot žiūrėdami į kelią, važiuodami nustatinėsite navigaciją ar ieškosite mėgstamos CD plokštelės.

Kovokite su savo žalingais įpročiais. Net jei pajudėjote iš vietos optimalioje padėtyje prie vairo, paskui pradedate pvz., vairuoti viena ranka ar keistai kryžiuoti rankas ant vairo. Tuomet visas pasiruošimas veltui. Taigi būkite budrūs ir nuolat stenkitės nedaryti nepageidaujamų veiksmų. Galite paprašyti pagalbos keleivių. Jie galėtų daryti Jums pastabas, pastebėję, kad pvz., rankos netinkamai guli ant vairo.

Aš turiu automobilį

Saugus automobilis – pagrindinės automobilių saugos sistemos

Kurio autorius 25/04/2018

Visi mes norime turėti saugų automobilį. Juk mūsų ir mūsų artimųjų sveikata ir gyvybė neįkainojami. Šį poreikį vis veiksmingiau stengiasi patenkinti auto koncernai. Gali susidaryti įspūdis, kad saugumo didinimo lauke šiandien vyksta intensyviausios kovos. Taigi pažvelkite, ką mums siūlo inžinieriai.

 

Saugus automobilis – tai ne tik naujausia elektronika!

Įsivaizduodami saugų automobilį, omenyje turime naujausius (ir brangiausius!) technologijos pasiekimus. Tuo metu pagrindinės saugaus automobilio savybės nesikeičia jau daug metų. Pirmoji iš jų yra atitinkama konstrukcija.

Kėbulo konstrukcija atlieka pagrindinį vaidmenį įvykio metu. Kai kurios transporto priemonės konstrukcijos dalys turi būti tvirtos kaip tanke, kitos – lankstytis it armonikėlė. Pavyzdys – susidūrimo atveju variklis turi „įkristi“ po keleivių kabina, o pedalai slinktis ne vairuotojo kojų, tik automobilio kapoto link.

Tačiau tinkama automobilio konstrukcija turi ne tik saugoti mus susidrūtimo atveju, bet ir mažinti jo riziką. Šią funkciją atlieka kad ir dideli langai bei veidrodėliai, siauri stulpeliai, kurie mums neriboja vaizdo. Kitas svarbus aspektas – tinkamai išdėstyti radijo, oro kondicionieriaus ir kitų sistemų valdymo mygtukai. Važiuojant visas dėmesys turi būti sutelktas ties keliu, o ne mygtukų paieška.

Saugus automobilis – tai taip pat automobilis, kuriame daug oro pagalvių. Šiuo klausimu bendroji taisyklė gerokai pasikeitė. Kuo daugiau oro pagalvių, tuo geriau. Transporto priemonės įrangos sąraše ieškokite ne tik tradicinių priekinių pagalvių. Labai praverčia veidą bei galvą apsaugančios šoninės pagalvės, kojas bei kelius apsaugančios pagalvės, taip pat pagalvės, kurios įvykio metu atitinkamai palaiko klubus. Paieškokite ir pagalvių, kurios apsaugo pėsčiuosius ir mažina partrenkimo pasekmes.

Mūsų laikais saugiame automobilyje turi būti įrengta ABS sistema arba pažangesnis jos plėtinys. ABS (Anti-Lock Braking System) užduotis – padėti vairuotojui neprarasti automobilio valdymo, kai automobilis pradeda čiuožti stabdant, ir sumažinti stabdymo kelią. Už transporto priemonės stabilumą atsako ESP (elektroninė stabilizavimo programa) sistema.

Tokios yra pagrindinės saugos sistemos. Minėtų standartų atitikimo turėtume tikėtis ne tik iš naujų, bet ir iš naudotų automobilių. O ką gi siūlo nauji, ką tik gamyklą palikę automobiliai? Mūsų lūkesčių sąrašas gali būti tikrai ilgas!

Saugiame automobilyje įrengiamos pagalbinės sistemos

Adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema pastebimai didina saugumą važiuojant automagistrale. Sistema ne tik palaiko nustatytą greitį, bet ir išlaiko reikiamą atstumą iki prieš mus važiuojančios transporto priemonės. Tai reiškia, kad tai transporto priemonei sumažinus greitį, mūsų automobilis turi sureaguoti lygiai taip pat.

Adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema geriausiai pasitvirtina kartu su eismo juostos laikymosi kontrolės sistema, kuri leidžia mūsų automobiliui važiuoti posūkius be mūsų pastangų. Taigi vairuotojas, važiuojantis ilgas automagistralės atkarpas, gali pasijusti kaip keleivis.

Tačiau nėra taip, kad mūsų automobilis leis mums nutolti mintimis nuo kelio. Mūsų laikais saugus automobilis turi sistemą, kuri aptinka nuovargį ir mato vairuotojo koncentracijos stoką. Prireikus, ji skleidžia šviesos ir garso signalus. Tai eilinė automagistralėse nepaprastai naudinga sistema.

Žinoma, didžiausi pavojai mūsų stūkso ne automagistralėje, o mieste. Būtent čia auto inžinieriai turi daugiausia galimybių pasireikšti. Ir reikia pripažinti, kad iki šiol jie puikiai išnaudoja šias galimybes.

Stabdymas ir parkavimasis

Naujuose automobiliuose vis dažniau standartinė įranga apima automatinio stabdymo sistemą, kartais ji suderinta su pavojų aptikimo mechanizmu. Jei kartais pražiopsotume tai, kad prieš mus važiuojanti transporto priemonė sustojo, mūsų automobilis pats įjungs stabdį. Tas pats atsitiks, į važiuojamąją dalį įžengus pėsčiajam arba gyvūnui. Automatinio stabdymo sistemos vystomos taip pat, kad padėtų važiuoti spūstyse. Automobilis su tokia sistema pats juda iš vietos ir stabdo sankryžoje susidariusioje transporto priemonių eilėje.

Labai padeda išvengti susidūrimų ir dūžių parkavimo sistemos (taip pat automobiliuose su priekabomis!). Mūsų naujas automobilis vis dažniau pasistatys tiesiog pats. O štai kai jau judėsime iš aikštelės, disponuosime ne tik atbulinio vaizdo kameros, bet ir 360 laipsnių vaizdu. Jis padeda įvertinti situaciją iš visų automobilio pusių, kai kuriuose modeliuose gali net „virtualiai“ užmesti akį į tai, kas vyksta gatvėje.

Saugiame automobilyje vietoj įprastų žibintų bus įrengti adaptyvūs. Jie automatiškai perjungs trumpąsias šviesas į ilgąsias, važiuojant užmiestyje. Be to, jie apšvies ir kelkraščius, kad mes laiku pastebėtume ties keliu judančius pėsčiuosius ir gyvūnus.

Vis dažniau naudojamas sprendimas – permatomas ekranas. Vairuotojui nereikia nukreipti akių nuo kelio, kad pamatytų į navigacijos sistemą ar greičio matuoklį. Svarbiausia informacija pateikiama… ant priekinio lango nedidelių, permatomų pranešimų forma. Tarp jų netrūksta, žinoma, informacijos apie greičio apribojimus, kurią mūsų automobilis automatiškai nuskaito nuo kelio ženklų.

Rytojaus automobilis

Skaitant sistemų, kurios turėtų būti įdiegtos saugiame automobilyje, sąrašą, susidaro įspūdis, kad sugalvota ir įdiegta jau viskas, kas tik įmanoma. O štai saugumą didinančios įrangos, kuri dar laukia įdiegimo, sąrašas gana ilgas. Jį sudaro:

  • Su uždegimu suderintas alkotesteris, kuris neleis įjungti variklio, jei iškvepiamame ore aptinka alkoholio;
  • Patikima ryšio su kelio pagalba sistema, kuri leidžia automatiškai arba pačiam iškviesti atitinkamas gelbėjimo tarnybas. Ji bus privaloma ES naujuose automobiliuose nuo 2018 m. kovo!;
  • V2X sistemos, kurios leis automobiliams palaikyti tarpusavio ryšį (!) ir ryšį su kelio infrastruktūra. Taigi šviesos signalizavimo sistema siųs mūsų transporto priemonei pranešimą apie tai, per kiek laiko užsidegs žalias šviesoforo signalas. Iš kitų transporto priemonių mūsų automobilis gaus informaciją apie tai, kad įjungtas avarinis stabdymas, kuris sukels kelyje netikėtą situaciją.

Žinoma, šio inovacijų kelio pabaigoje yra visiškai autonominės transporto priemonės. Vairuotojas jose bus tik keleivis, kuris prireikus galės perimti automobilio kontrolę. Masinis autonominių transporto priemonių važiavimas keliais – tai visgi keliolikos ar net kelių dešimčių metų perspektyva.

Aš turiu automobilį

Eismo įvykis – kaip Jūs galite padėti nukentėjusiems?

Kurio autorius 18/04/2018

Jei įvykio metu apgadintos tik transporto priemonės, tai vadinama susidūrimu, jei nukentėjo žmonės – eismo įvykiu. Kiekvienas vairuotojas privalo žinoti, kaip elgtis tokiais atvejais. Juk protingi ir greiti veiksmai gali išgelbėti tragiško atsitikimo dalyvių sveikatą arba gyvybę.

 

Matote eismo įvykį – ką daryti?

Pirmiausia to negalima ignoruoti ir pavažiuoti pro šalį. Pirma, už pirmosios pagalbos nesuteikimą aukoms Jums gresia baudžiamoji atsakomybė. Antra, nukentėjusiajam labai svarbios yra pirmosios 4 minutės nuo įvykio. Kuo greičiau bus suteikta pagalba, tuo daugiau šansų išgyventi jie turės. Trečia, kiekvienas iš Jūsų turi žiūrėti į kitus žmones taip, kaip norėtumėte, kad būtų žiūrima į Jus. Jei tikitės, kad svetimas žmogus Jums padės galimo įvykio metu, padėkite ir Jūs.

Taigi jei matote eismo įvykį, sustokite padėti. Svarbiausia – tinkamai pastatykite savo transporto priemonę. Tai padaryti turite taip, kad Jūsų automobilis atskirtų eismo įvykyje dalyvaujančias transporto priemones nuo kitų, ta pačia kryptimi atvažiuojančių transporto priemonių. Iš karto įjunkite rankinį stabdį, avarinius ir gabaritų žibintus. Jei viskas vyksta tamsiuoju paros metu, praverstų ir trumposios šviesos. Tuomet automobilį turite pasistatyti taip, kad artėjančių automobilių šviesos apšviestų įvykio vietą. Taip suteikti pagalbą bus daug lengviau.

Pirmieji veiksmai įvykio vietoje

Prieš išlipdami iš automobilio, užsidėkite šviesą atspindinčią liemenę. Tą patį padaryti turėtų ir kiti, iš automobilio išlipantys asmenys. Tada pastatykite avarinį ženklą (trikampį). Gyvenvietėje jis statomas netoli transporto priemonės, užmiestyje – 60 m nuo automobilio, greitkeliuose ir automagistralėse – 100–150 m nuo transporto priemonės.

Pastatę avarinį ženklą, greitai pasiimkite iš savo automobilio pirmosios pagalbos vaistinėlę, gesintuvą, diržų pjaustymo peilį ir kietą daiktą langams išdaužti. Žinoma, nereikia imti visko iš karto. Numetę greitą žvilgsnį į įvykio vietą, iš karto susiorientuosite, ar labiau reikės gesintuvo, ar kieto daikto.

Eikite link automobilių, kurie dalyvavo įvykyje. Pirmiausia pažiūrėkite, ar iš jų nebėga degalai. Jei taip, prašykite kitų vairuotojų pagalbos. Jei įvyks gaisras, degalų bakas nesprogs, bet užgesinti ugnį vienu automobiliniu gesintuvu bus neįmanoma. Reikės daugiau gesintuvų.

Jei degalų nutekėjimo klausimas išspręstas, turite patekti į automobilio su aukomis vidų. Jei teks išdaužti langą, atsiminkite – tai daryti turite atsargiai. Šoninių langų stiklo šukės gali sužeisti tiek Jus, tiek aukas. Kai prasibrausite į keleivių kabiną, iš karto išjunkite variklį ir išimkite raktus iš spynos. Žinoma, raktus palikime automobilyje, jų su savimi neimkite.

Ką daryti su keleiviais?

Įvertinkite keleivių būklę. Patikrinkite, ar jie nepraradę sąmonės, ar yra vaikų, ar kuris iš jų smarkiai kraujuoja. Dabar galite skambinti tarnyboms. Surinkite numerį 112 ir išsamiai pasakokite apie įvykį, prašykite atvykti skubią medicininę pagalbą. Nepamirškite ir apie priešgaisrinę gelbėjimo tarnybą, jei įvyko ar tebevyksta degalų nutekėjimas arba aukos įstrigusios automobilyje. Eismo įvykį turi taip pat ištirti policija, taigi praneškite ir jai.

Kai pranešite tarnyboms, imkitės pirmosios pagalbos veiksmų. Užsidėkite gumines pirštines, kurias turite vaistinėlėje. Juk gali atsitikti taip, kad nukentėjusieji serga kokia užkrečiama liga.

Suteikiant pirmąją pagalbą, svarbiausia atstatyti žmogaus kvėpavimą ir sustabdyti kraujavimą – tuo turite pasirūpinti pirmiausia. Ir čia pravers kitų vairuotojų, kurie matė eismo įvykį ir sustojo, pagalba. Jei sunkiai sužeistų yra daugiau, prireiks daugiau rankų pagalbai suteikti. Reikės ir daugiau vaistinėlių, nes vežiojamos automobilyje juk nėra didelės.

Ypatingą dėmesį skirkite mažiau nukentėjusiems, kurie išlipo iš transporto priemonių. Kartais, būdami šoko būsenos, jie gali nueiti nežinoma kryptimi, keldami sau pavojų patekti po važiuojančių transporto priemonių ratais.

Eismo įvykis – ko daryti negalima?

Atsiminkite, kad pagrindinis gydytojų šūkis yra „svarbiausia – nepakenkti“. Taigi jei matote eismo įvykį ir norite padėti, stenkitės nepabloginti padėties.

Įvykio vietą apsaugokite taip, kad patys nebūtumėte partrenkti kitų transporto priemonių. Apie tai pamokykite ir kitus, pagalbą teikiančius asmenis. Blogiausia tokiais atvejais yra pastatyti savo automobilį kitoje kelio pusėje ir skubiai bėgti iš vienos važiuojamosios dalies pusės į kitą, tiesiai prieš kitų automobilių ratais.

Taip pat nebandykite apversti transporto priemonės, kuri guli ant stogo arba ant šono. Galite padaryti žalą tiek sau, tiek viduje esantiems žmonėms. Neišneškite aukų iš automobilių, nes galite dar labiau sužaloti galūnes ar stuburą arba net tokį sužalojimą sukelti. Žinoma, išimtis –gaisro pavojus. Ir čia turime paminėti, kad neatsižvelgdami į tai, jog eismo įvykis yra stresinė situacija – nerūkykite. Nereikalinga kibirkštis gali kaip tik sukelti gaisrą, kuris mirtinai pavojingas automobilyje likusioms aukoms.

Aš turiu automobilį

Saugus vairavimas tamsiuoju paros metu

Kurio autorius 07/02/2018

Užtikrinti saugų vairavimą tamsiuoju paros metu nelengva, bet įmanoma, ypač jeigu vairuotojas iš anksto tam ruošėsi ir yra pasirengęs laikytis keleto taisyklių.

 

Ar apskritai įmanoma saugiai vairuoti tamsiuoju paros metu?

Kai kurie vairuotojai žavisi važiavimu naktį ir tvirtina, kad tamsoje vairuoti daug saugiau. Kodėl? Visų pirma, tuo metu keliuose mažiau automobilių. Be to, vairuotojai, kuriuos sutiksite naktį, greičiausiai bus labiau patyrę ir nelinkę elgtis nenuspėjamai (kitaip negu nepatyrę vairuotojai, su kuriais kelyje susiduriate dieną), taigi mažiau tikėtina, kad pateksite į pavojingas situacijas.

Kita vertus, nemažai vairuotojų tvirtina, kad apskritai nederėtų kalbėti apie saugų vairavimą tamsiuoju paros metu. Visų pirma, tamsoje matomumas kur kas prastesnis. Už miesto, kur nėra gatvių apšvietimo, mūsų akys paprastai įžvelgia tik tiek, kiek apšviečia automobilio žibintai, taigi kur kas sunkiau nepartrenkti staiga kelyje pasirodžiusio gyvūno arba pėsčiojo. Naktį taip pat mėgsta girti, apsvaigę nuo narkotikų arba labai jauni ir neapdairūs vairuotojai. Vairuotojo reakcijos laikas naktį taip pat ilgesnis negu dieną – esate labiau pavargę, taigi jūsų sprendimai tikriausiai nebus tokie pat geri kaip ryte. Vairuodami netgi galite užmigti, o jei taip atsitiks, avarijos greičiausiai neišvengsite.

Nesvarbu, kokiai vairuotojų grupei priklausote, gali susiklostyti aplinkybės, kai jums teks vairuoti naktį. Galbūt automobiliu vyksite atostogauti. Ne taip paprasta pasiekti Italiją arba Kroatiją važiuojant tik šviesiuoju paros metu, ypač jeigu ant galinės sėdynės vežate vaikus – turėsite dažnai stoviniuoti ir per dieną norimo atstumo neįveiksite. Taip pat naktį gali tekti vairuoti grįžtant iš vakarėlio. Taigi nesvarbu, ką manote apie vairavimą tamsiuoju paros metu, tikėtina, kad kartkartėmis būsite priversti tai daryti, todėl manome, kad kiekvienas turėtų žinoti, kaip tamsoje vairuoti saugiai. Kaip įprasta, paslaptis slypi pasiruošime.

 

Vairuotojo pasiruošimas saugiai vairuoti tamsiuoju paros metu

Jeigu turite dažnai važinėti tamsoje, pasitikrinkite regėjimą, ypač jeigu jaučiate, kad jis silpsta arba pastebite kitus nerimą keliančius simptomus. Galbūt vairuodami turėtumėte nešioti akinius? Jeigu taip, apsvarstykite galimybę investuoti į akinius su antirefleksine danga. Taip pat žinokite, kad nors jums gali būti patarta nešioti akinius, taip pat galite sulaukti patarimo apskritai nevairuoti tamsoje. Taip gali atsitikti, jeigu jums bus diagnozuota diplopija.

Vairavimo tamsoje saugumas priklauso ne tik nuo jūsų regėjimo – tokiai kelionei turėtumėte pasiruošti. Jeigu žinote, kad turėsite vairuoti tamsiuoju paros metu, po pietų šiek tiek pamiegokite, o jeigu tai neįmanoma – bent pasistenkite gerai išsimiegoti išvakarėse. Nusipirkite naudingų produktų – labai gerai po ranka turėti saldainių su kofeinu arba skardinę šaltos kavos. Jeigu žinote, kad vairuosite vieni, pasiruoškite ką nors įdomaus paklausyti: muzikos, įdomių garsinių knygų arba kitokių garso įrašų. Jeigu kelionėje turėsite draugiją, paprašykite keleivių pasikalbėti su jumis, paskaityti jums laikraštį arba internete skelbtus straipsnius, kuriuos vėliau galėsite aptarti.

 

Automobilio paruošimas saugiai vairuoti tamsiuoju paros metu

Iš anksto pasiruošti turite ne tik jūs patys – reikia paruošti ir automobilį. Vienus dalykus turite atlikti anksčiau, o kitus – prieš pat į jį įlipdami. Vienas iš pirmųjų uždavinių – įsitikinti, kad automobilyje sumontuotos tinkamos žibintų lemputės. Jeigu nežinote, kokių lempučių reikia, pažiūrėkite automobilio naudotojo vadove. Jei šio neturite, tikriausiai rasite internete. Įsitikinkite, kad žibintai švarūs iš vidaus ir pakreipti tinkamu kampu. Taip pat turėtumėte įsitikinti, kad valytuvų gumelės geros būklės. Jeigu valytuvai tiesiog stumdo nešvarumus po priekinį stiklą, negalėsite saugiai vairuoti, ypač tamsoje.

Prieš leisdamiesi į kelią, turėtumėte nuvalyti žibintų išorę, kad jie apšviestų kuo didesnį atstumą. Jeigu turite veidrodėlį su automatinio pritemdymo funkcija, įjunkite naktinį režimą. Kitu atveju veidrodėlį nustatykite šiek tiek aukščiau nei įprastai – taip jį geriau pritaikysite vairavimui naktį, nes jūsų neakins iš paskos važiuojančių automobilių žibintai. Taip pat galite šiek tiek pritemdyti prietaisų skydelio apšvietimą ir nustatyti naktinį GPS įrenginio režimą. Jeigu jūsų automobilyje yra tokia funkcija, pareguliuokite žibintų padėtį priklausomai nuo automobilio galinės dalies apkrovos. Kuo sunkesnė yra galinė dalis, tuo aukščiau pakyla priekinė, taigi žibintus reikėtų pakreipti žemyn.

 

Kaip saugiai vairuoti tamsiuoju paros metu?

Pasiruošimas gali būti labai svarbus, tačiau jis nepadės, jeigu nepakankamai dėmesio skirsite pačiam vairavimui. Saugiai vairuosite tik tada, kai žinosite, kaip geriausiai panaudoti visus pasiruošimus. Visų pirma, niekada neignoruokite mieguistumo ir stenkitės reaguoti į jo simptomus, kai tik juos pastebėsite. Išbandykite energinius gėrimus, muziką, garsines knygas ir kitus garso įrašus arba kalbėkitės su keleiviais, kaip minėjome anksčiau. Jei tik turite galimybę, trumpam sustokite ir atsipūskite arba atsigerkite kavos. Jeigu jaučiatės pernelyg mieguisti, sustokite artimiausioje automobilių stovėjimo aikštelėje ir snūstelėkite. Geriau atvykti valanda vėliau, negu apskritai neatvykti.

Vairuodami stenkitės nežiūrėti į pro šalį važiuojančių automobilių žibintus. Jei reikia, nukreipkite žvilgsnį į šalį. Stenkitės neakinti kitų vairuotojų – be reikalo nejunkite tolimosios šviesos žibintų. Jeigu jie negalės vairuoti saugiai, nebūsite saugūs ir jūs!

 

Saugus vairavimas tamsoje – ginčytini dalykai

Greitis – viena iš prieštaringiausių temų, kalbant apie vairavimą tamsiuoju paros metu. Internete pilna žmonių, besigiriančių adrenalino pliūpsniu, kuris juos užplūsta ėmus greitinti automobilį vos išvažiavus už miesto ir kuris, pasak jų, padeda kovoti su mieguistumu. Nesivadovaukite tokiais patarimais. Apie vairavimą naktį galima pasakyti „kuo lėčiau, tuo geriau“. Atminkite, dėl riboto matomumo jums lieka mažiau laiko reaguoti į tai, kas vyksta kelyje. Dar labiau nesutrumpinkite jo didindami greitį. Taip pat turite atminti, kad netgi važiuodami mažesniu greičiu negu dieną, tą patį atstumą ko gero įveiksite greičiau, nes, kitaip negu dienos metu, jums netrukdys kitos transporto priemonės.

Aš turiu automobilį

Taupus vairavimas – dešimt populiarių mitų apie mažas degalų sąnaudas

Kurio autorius 31/01/2018

Taupaus vairavimo svarbą pripažįsta daugelis vairuotojų. Nesunku rasti patarimų, kaip vairuoti taupiau, deja, bent pusė iš jų neteisingi. Jūs netgi galite tikėti, kad vadovaudamiesi jais sutaupote, tačiau iš tiesų jūsų automobilis sunaudos daugiau degalų, nei įprastai.

 

Mitai apie taupų vairavimą

 

1 mitas. Aukščiausios kokybės degalai naudojami lėčiau

Degalų gamintojai ilgas valandas skiria tam, kad sukurtų pakankamai patrauklius aukščiausios kokybės degalų pavadinimus. Deja, tuo pat metu jie negali garantuoti, kad naudojant 98 oktaninio skaičiaus benziną arba geresnės kokybės dyzeliną jūsų automobilis taps galingesnis arba juo važinėsite pigiau. Galite būti tikri tik dėl to, kad pildami tokius degalus turėsite mažiau pinigų. Litras aukščiausios klasės degalų paprastai yra apie 10 centų brangesnis, taigi pripilti 60 litrų baką jums kainuos iki 6 eurų brangiau.

Jeigu norite naudoti aukščiausios kokybės degalus, pirmiausia sužinokite, ką rekomenduoja jūsų automobilio gamintojas. Jei gamintojas siūlo aukštesnės kokybės degalus, juos ir rinkitės (rekomendacijas rasite automobilio naudotojo vadove), tačiau kitu atveju verčiau pilkite įprastinį benziną ar dyzeliną.

 

2 mitas. Automobilių su automatine pavarų dėže neįmanoma vairuoti taupiai

Net jei automatinė pavarų dėžė anksčiau reiškė, kad automobilis sunaudos daugiau degalų, ši technologija nuolat tobulėja. Taigi senesniems automobiliams su automatine pavarų dėže galbūt reikės daugiau degalų, tačiau naujesni tampa vis taupesni, tad netrukus nebeliks jokio reikšmingo skirtumo.

 

3 mitas. Mažesnis variklis = didesnis taupymas

Šis mitas grindžiamas variklio darbinio tūrio mažinimo idėja, kuri labai populiari tarp automobilių specialistų. Trumpai tariant, variklio darbinis tūris sumažinamas siekiant užtikrinti mažesnį degalų suvartojimą, o galios sumažėjimui kompensuoti pasiūlomi papildomi sprendimai (pavyzdžiui, moderni įpurškimo sistema arba turbokompresoriai). Teoriškai tokie varikliai turėtų sunaudoti mažiau degalų, visgi atminkite, kad sėkmė vainikavo ne kiekvieną bandymą mažinti darbinį variklio tūrį. Kai kuriais atvejais nepavyko pasiekti planuotų eksploatacinių savybių, ir net jeigu pavykdavo šiek tiek sutaupyti, išlaidos gerokai padidėdavo prireikus investuoti į sugedusio variklio remontą (tai įvykdavo kur kas dažniau, negu naudojant tinkamo darbinio tūrio variklius).

 

4 mitas. Degalų sąnaudos mažėja varikliui veikiant tuščiąja eiga

Priešingai populiariam įsitikinimui, tuščiąja eiga veikiantis variklis degalų sunaudoja daugiau. Į tuščiąja eiga veikiantį variklį degalai tiekiami nuolat, tuo tarpu, jeigu keičiate pavarą, tačiau nedidinate greičio, degalų tiekimas nutraukiamas. Dėl šios priežasties galite sutaupyti, jeigu priešakyje pastebėję raudoną šviesoforo signalą automobilio greitį mažinsite varikliu, o ne stengsitės pririedėti prie šviesoforo tuščiąja eiga.

 

5 mitas. Degalų galite sutaupyti lėčiau greitindami automobilį

Vairuodami turėtumėte stengtis greitinti automobilį kuo greičiau. Tiesa, darykite tai sklandžiai – nespauskite pedalo iki galo ir pernelyg ilgai nelaikykite nuspausto. Geriausia spausti pedalą pakankamai stipriai, kad jis nusileistų maždaug pusę atstumo iki automobilio grindų.

 

6 mitas. Taupiau važinėti padeda mažesnės variklio apsukos

Šis teiginys paprasčiausiai netikslus – taupiau važinėsite užtikrindami optimalias variklio apsukas. Tai reiškia, kad jos turi būti ne per mažos. Apsukų intervalas daugumai benzininių variklių – nuo 2000 iki 3000 aps./min, o dyzeliniams varikliams – nuo 1500 iki 2000 aps./min. Dyzeliniams varikliams skirtumai esti didesni negu benzininiams, todėl verčiau pasiskaitykite automobilio naudotojo vadovą. Jame bus nurodyta, koks apsukų intervalas geriausiai tinka jūsų automobiliui.

 

7 mitas. Kuo lėčiau, tuo pigiau

Laimei, tai irgi netiesa. Nors degalų sunaudojimas susijęs su važiavimo greičiu, galiausiai jis priklauso nuo variklio savybių. Tipiškas šeimos automobilis mažiausiai degalų sunaudoja tuomet, kai važiuojate aukščiausia pavara 80–90 km/h greičiu.

 

8 mitas. Degalų sunaudojimas didėja automobiliui senstant

Tiesa, kad anksčiau pagamintiems automobiliams reikia daugiau degalų negu naujesniems. Visgi degalų sunaudojimo sparta neturėtų keistis metams bėgant. Jeigu pastebėjote, kad jūsų automobilis ėmė reikalauti daugiau degalų, patikrinkite jį – gali būti, kad kažkas sugedo.

 

9 mitas. Prieš pradedant važiuoti, variklį reikėtų įšildyti

Jau anksčiau minėjome, kad tuščiąja eiga veikiantis variklis sunaudoja daugiau degalų, taigi jūs tiesiog švaistysite pinigus. Ir ne tik – naujesni maitinimo blokai geriau įšyla automobiliui važiuojant. Tiesa, yra viena sąlyga, pradžioje neturėtumėte greitinti automobilio per smarkiai arba pasiekti didesnes apsukas. Palaukite, kol variklis įšils, ir tik tada smarkiau spauskite akceleratoriaus pedalą.

 

10 mitas. „Start-stop“ sistema didina degalų sąnaudas

Tiesą sakant, „start-stop“ sistema leidžia sutaupyti, nes variklis naudojamas tik tada, kai reikia. Deja, ši sistema taip pat reiškia didesnę generatoriaus apkrovą, kuri, savo ruožtu, gali paspartinti turbokompresorių nusidėvėjimą. Tad naudokitės ja atsargiai.

 

Faktai apie taupų vairavimą

1 faktas. Turėtumėte stengtis vairuoti sklandžiai

Tiesa, kad sklandus vairavimas padeda sutaupyti. Greitinamas automobilis sunaudoja daugiau degalų – taigi nieko nesutaupysite, jeigu vairuodami nuolat staigiai greitinsite ir stabdysite. Taupiau vairuosite tuomet, jei norimą greitį pasieksite sklandžiai, bet ne per lėtai, ir galvodami „kelis metrus į priekį“, kad prireiktus stabdžius galėtumėte naudoti automobiliui sulėtinti, o ne staigiai sustabdyti (jei nėra būtinybės).

 

2 faktas. Padangų slėgis – svarbiausias taupaus važiavimo veiksnys

Jeigu padangų slėgis per mažas, automobilis sunaudoja daugiau degalų. Kita vertus, per didelis slėgis reiškia, kad padangas lengviau pradurti. Norėdami važinėti taupiai įsitikinkite, kad padangų slėgis būtent toks, kokį rekomenduoja gamintojas.

 

3 faktas. Nebūtina visur važiuoti automobiliu!

Galbūt tai skamba banaliai, tačiau kiek daug vairuotojų automobiliu važiuoja visur, nes tiesiog yra taip įpratę! Paanalizavę rytinį kamštį pastebėtumėte daugybę žmonių, kurie po vieną vyksta iš to paties kvartalo į tą pačią darbo vietą. Jeigu jie visi susėstų į tą patį automobilį, kiek daug kiekvienas galėtų sutaupyti. Kartkartėmis paliekant automobilį garaže įmanoma sutaupyti ir laiko, nes važiuoti viešuoju transportu gali būti ir greičiau, ir pigiau, nei nuosavu automobiliu. Šiltuoju sezonu puiki alternatyva automobiliui yra dviratis. Jis ne tik nepaplonins piniginės, bet ir padės pagerinti sportinę formą.

Jeigu jūsų darbas neatsiejamas nuo kelionių automobiliu, bent jau stenkitės rečiau juo naudotis laisvalaikiu. Vykdami į šeimos susitikimą susitarkite, kad naudosite tik tiek automobilių, kiek reikia. Savaitgalį pakvieskite šeimos narius į išvyką dviračiais, užuot automobiliu važiavę į prekybos centrą. Žiemą drauge pasivaikščiokite parke arba miške. Jūsų šeimai tai tikrai patiks!