Blogas
vandens siurblys

Kaip veikia automobilio vandens siurblys ir kada laikas jį keisti?

Kurio autorius 20/02/2020

Jūsų transporto priemonė yra sudėtinga sistema, sudaryta iš skirtingų posistemių, taigi laiku nepastebėtas nedidelis kurios nors iš jų gedimas gali greitai sukelti domino efektą. Viena iš tokių svarbių automobilių dalių, apie kurią beveik niekada nekalbama, yra vandens siurblys. Ką turėtumėte apie jį žinoti?

Kas yra vandens siurblys ir kaip jis veikia?

Vandens siurblys yra vienas iš svarbiausių variklio aušinimo sistemos elementų. Jis siurbia aušinimo skystį, kuris sugeria dalį variklio skleidžiamos šilumos.

Po to siurblys pumpuoja skystį į radiatorių, kur šis atvėsta. Atvėsęs aušinimo skystis vėl grąžinamas į vandens siurblį, ir ciklas prasideda iš naujo. Šis sistemos veikimo paaiškinimas, be abejo, labai supaprastintas, tačiau vis dėlto padeda suprasti, koks svarbus vandens siurblys jūsų automobiliui.

Kaip sužinoti, kad vandens siurblį laikas remontuoti arba pakeisti?

Tai galite suprasti iš kelių požymių. Toliau pateikiame tris pačius dažniausius:

1) aušinimo skysčio temperatūra;

Norėdami pastebėti tokio pobūdžio anomaliją, turite sužinoti faktinį temperatūros, kurią aušinimo skystis pasiekia varikliui dirbant, intervalą. Bet koks nukrypimas gali reikšti, kad vandens siurblys veikia netinkamai.

2) neįprastas triukšmas, sklindantis iš tos vietos, kur įtaisytas vandens siurblys;

Triukšmas rodo, kad gali būti pažeistas vandens siurblio guolis. Šis triukšmas „metalinis“ ir pakankamai garsus, kad atkreiptumėte į jį dėmesį.

3) aušinimo skysčio protėkis;

Sugedus vandens siurblio tarpikliui, skystis gali pratekėti. Daugeliu tokių atvejų (nors ir ne 100 %) pastebėsite ištekėjusį skystį. Jei po automobiliu matote aušinimo skysčio dėmių, greičiausiai tarpiklis nesandarus.

Kas gali sugadinti vandens siurblį?

Jei siurblys „gimė“ be trūkumų, t. y. jis neturi gamybos problemų, galite tikėtis nekeisdami siurblio nuvažiuoti tūkstančius kilometrų.

Kita vertus, galite gerokai sutrumpinti jo tarnavimo trukmę naudodami kitą aušinimo skystį nei rekomenduojamas, taip pat jeigu skystį keičiate nereguliariai arba, dar blogiau, jo visai nekeičiate. Užterštas skystis sugadins jautresnes siurblio dalis.

Kada metas keisti vandens siurblį?

Kaip jau minėjome, vandens siurblys yra toks paprastas, jog retai genda. Ar tai reiškia, kad niekada nereikės jo pakeisti?

Kadangi vandens siurblys susijęs su paskirstymo sistema, jis reguliariai keičiamas keičiant paskirstymo dirželį (kas keliasdešimt tūkstančių kilometrų arba nuvažiavus ne daugiau dviejų šimtų tūkstančių kilometrų).

Kiek gali kainuoti važiavimas su sugedusiu vandens siurbliu?

Siurbliai nėra brangūs ir genda nedažnai. Tačiau jei nepastebėsite ar nepaisysite siurblio gedimo požymių, ruoškitės nemažoms išlaidoms.

Važiuojant su sugedusiu vandens siurbliu gali perkaisti variklis. Ko dar galite tikėtis, sugedus šiam svarbiam aušinimo sistemos elementui? Perkaitęs variklis gali „užkalti“. Ką tai reiškia? Šis gedimas dažnai įvardijamas didžiausiu vairuotojo košmaru ir ne be priežasties. Taigi būtina žinoti įprastą aušinimo skysčio temperatūrą. Staigūs jos pokyčiai gali reikšti, kad jūsų vandens siurbliui nutiko kažkas negero.

Kiek sumokėsite už vandens siurblio pakeitimą?

Pats siurblys gana nebrangus, tačiau tai nereiškia, kad pakeitimo kainą sudarys tik naujo siurblio kaina ir dar keli papildomi procentai. Pakeisti vandens siurblį kainuoja nemažai, nes pašalinti seną siurblį ir įdėti naują reikia daug laiko. Kitaip tariant, didžiąją dalį išlaidų sudarys būtent darbo sąnaudos.

Suma komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *