Norėčiau įsigyti automobilį

Senas ir varomas dyzelinu: kaip patikrinti prieš perkant

Kurio autorius 18/08/2014

Dar ne taip seniai automobilių gamintojai stebino pasaulį, išleisdami dyzelines sportiškų automobilių versijas. „Audi TT“, „Škoda Octavia RS“ ar „Peugeot 406 Coupe”, atrodo, kėsinosi į pamatines sportiškumo vertybes: mechaninę pavarų dėžę, galinius varančiuosius ratus ir benzininį variklį. Matyt, kitaip ir negalėjo būti – galimybė važiuoti stilingai ir taupiai atrodė pernelyg viliojanti.

Dyzelinu varoma "Audi TT"

Dyzelinu varoma „Audi TT“

Per pastarąjį dešimtmetį dyzeliniai modeliai išpopuliarėjo daugumoje automobilių klasių, pradedant mažais miesto automobiliukais ir baigiant dideliais visureigiais bei jau minėtais sportiškais automobiliais. Naudotus dyzelinius modelius žmonės renkasi net ir nepaisydami kiek didesnių eksploatacijos išlaidų – viskas nublanksta prieš mažas degalų sąnaudas.

Žemiau pateikiame keletą patarimų, kaip savo jėgomis patikrinti perkamą dyzelinį automobilį. Atlikę jame paminėtus veiksmus, sumažinsite tikimybę įsigyti prastą transporto priemonę:

  1. Atsukite tepalo įpylimo angos dangtelį, tačiau jo nenuimkite. Paprašykite, kad automobilio savininkas ar Jus lydintis asmuo šiek tiek palaikytų nuspaudęs užvesto automobilio akseleratoriaus pedalą. Patikrinkite dangtelį: jeigu variklis jį traukia – viskas gerai, jeigu stumia – veikiausiai variklio kompresija jau pernelyg maža.
  2. Apžiūrėkite patį dangtelį – ant jo neturi būti jokių pastos konsistencijos apnašų. Jeigu jų visgi yra, tai gali byloti apie kitados perkaitusį variklį arba nelaiku keistą alyvą.
  3. Kol dar automobilio savininkas ar Jums gelbėjantis bičiulis neišlipo iš automobilio, paprašykite jo akseleratoriaus pedalą nuspausti kiek stipriau. Stebėkite išmetimo vamzdį: jeigu tai, ką išvysite, primins lengvą juodą dūmelį – nieko baisaus, tačiau jeigu pasipils tiršti melsvi dūmai, artimiausiu metu gali tekti keisti turbiną.
  4. Ištraukite vadinamąjį alyvos lygio matavimo „iešmą“ ir atkreipkite dėmesį, ar iš angos kyla lengvi garai arba dūmai. Jų būti neturėtų. Tiesa, naujesniems automobiliams tai negalioja.
  5. Automobilio variklio dar negesinkite. Tegul jis įkaista iki darbinės temperatūros. Tuomet užgesinkite, palaukite 5 minutes ir bandykite vesti vėl. Motoras turėtų pradėti veikti akimirksniu. Jeigu taip nėra (t.y. variklis pradeda veikti tik po 2-3 alkūninio veleno sūkių), artimiausiu metu gali tekti apsilankyti remonto dirbtuvėse.
  6. Geriau venkite V formos 2,5 TDI variklio, kuris buvo montuojamas į „Volkswagen”, „Audi”, „Škoda” automobilius. Dėl savo ydingos konstrukcijos jis reikalauja daugiau priežiūros ir ne visuomet gali atsilyginti ilgaamžiškumu.
  7. Turėkite omenyje, kad net ir apynaujo automobilio variklis jau gali būti nešvarus ir, patyrę žmonės sako, kad tame nieko nėra baisaus. Svarbiausia, kad ant jo nebūtų alyvos nuotėkio žymių, bylojančių apie rimtesnes problemas. Todėl įtariai žiūrėkite į dešimties metų senumo automobilį, kurio variklis yra nuplautas. Plauta, matyt, neveltui. Ir geriau būkite apkaltintas liguistu įtarumu, nei nusipirkite prastą automobilį.

Sėkmės renkantis!

Suma komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *