Aš turiu automobilį

Penki kampinio greičio lanksto (granatos) gedimo požymiai ir jo keitimo išlaidos

Kurio autorius 24/04/2019

Vienodo kampinio greičio lankstai transporto priemonėje padeda perduoti galią iš transmisijos į ratus. Jeigu trintis nedidelė, galia perduodama pastoviu sukimosi greičiu, kitaip tariant, variklio energija sklandžiai pereina į transporto priemonės ratus, nesvarbu, kokiu kampu pasuktas vairas.

Vienodo kampinio greičio lankstai įtaisyti ir automobiliuose su visų varančiųjų ratų pavaros technologija, ir su priekiniais varančiaisiais ratais. Jeigu automobilis varomas galinių ratų ir turi atskirą galinę pakabą, vienodo kampinio greičio lankstai įtaisomi galinės ašies pusašių galuose. Šiuos lankstus, tiek išorinius, tiek vidinius, dengia guminis apsaugas.

 

Penki svarbiausi vienodo kampinio greičio lanksto gedimo požymiai

 

Apie vienodo kampinio greičio lanksto gedimą praneša tam tikri įspėjamieji ženklai. Toliau pateikti penki dažniausiai pasitaikantys šios dalies gedimo požymiai.

 

1 požymis. Tepalo pėdsakai ant padangos krašto

 

Jeigu ant savo automobilio padangos krašto pastebite tepalo pėdsakų, ypač prie nusidėvėjusios vietos ar nedidelio įtrūkimo, tai gali būti vienodo kampinio greičio lanksto gedimo požymis. Tamsesnis tepalas ant ratlankio ir rato vidaus signalizuoja apie rimtą lanksto pažeidimą.

 

2 požymis. Garsus triukšmas posūkiuose

 

Jeigu sukdami vairą girdite spragsėjimą ar pokštelėjimus, tai gali reikšti, kad jūsų automobilio vienodo kampinio greičio lankstas sugedęs arba nusidėvėjęs. Patikrinkite tai, atlikdami šiuos veiksmus:

  • įjunkite atbulinę pavarą;
  • iki galo pasukite vairą į vieną pusę;
  • spauskite akceleratoriaus pedalą.

 

Automobilis judės ratu, todėl įsitikinkite, kad aplink jus pakanka laisvos vietos. Jeigu atbulomis sukant ratus pokštelėjimai garsės, tai reiškia, kad jums greičiausiai teks keisti sugedusį lankstą, o gal net visą veleno sąranką.

 

3 požymis. Šokčiojantis automobilis

 

Jeigu važiuojant lygiu asfaltuotu keliu jūsų automobilis vis tiek šokčioja, greičiausiai tai vienodo kampinio greičio lanksto gedimo ženklas. Patikrinkite jį dirbtuvėse, kuriose siūlomos transmisijos remonto paslaugos.

 

4 požymis. Vibracijos

 

Jeigu vienodo kampinio greičio lankstas nusidėvėjęs ar sugedęs, važiuojant automobilis vibruos, nes besisukantys lankstai taps nesubalansuoti. Greitinant automobilį, vibracija stiprės.

 

Kai vibracija tampa pernelyg didelė, transporto priemonę tampa sunku valdyti, taip pat tai neigiamai veikia bendrą važiavimo patirtį. Tai reiškia, kad ir vairuotojui, ir keleiviams važiuoti bus ne taip patogu ir mažiau saugu. Deja, vienintelis sprendimas yra pakeisti vienodo kampinio greičio lankstą.

 

5 požymis. Važiuojant girdisi bildesys

 

Dėl intensyvaus naudojimo nusidėvėjęs vienodo kampinio greičio lankstas važiuojant ima bildėti. Automobilyje su priekiniais varančiaisiais ratais šį garsą gali skleisti vidinis lankstas, o automobilyje su galine pavara – ir vidiniai, ir išoriniai lankstai. Bildesį gali skleisti ir diferencialai.

 

Jeigu norite savarankiškai diagnozuoti lanksto problemą, įjunkite atbulinę pavarą, paspauskite akceleratorių, po to sulėtinkite. Kaitaliokite greitėjimą ir lėtėjimą bei klausykitės garsesnių bildesių – jie ir yra sugedusio vienodo kampinio greičio lanksto įrodymas.

 

Vienodo kampinio greičio lanksto pakeitimo kaina

 

Pats vienodo kampinio greičio lankstas gali kainuoti nuo 95 iki 210 JAV dolerių, o mechanikui už pakeitimą sumokėsite dar 165–800 JAV dolerių.

 

Pakeitimo kaina daugiausia priklauso nuo to, ar keičiate dvigubos, ar viengubos ašies lankstą. Dvigubos ašies vienodo kampinio greičio lanksto pakeitimas kainuos maždaug dvigubai brangiau, negu viengubos ašies lanksto, o dalių kaina pirmuoju atveju sieks nuo 150 iki 400 JAV dolerių. Bendra meistro darbų kaina gali išaugti iki 230–1180 JAV dolerių.

 

Dar vienas svarbus išlaidų veiksnys yra jūsų automobilio markė ir modelis, taip pat tai, ar lankstą keisti sudėtinga. Akivaizdu, kad kuo daugiau laiko teks skirti pakeitimui, tuo didesnės bus ir išlaidos.

 

Atminkite, kad tai rimtas remonto darbas, todėl meistras taip pat turi atlikti bendrą saugos patikrinimą, ypatingą dėmesį skirdamas apsaugoms ir ašims. Jeigu ant padangų pastebite tepalo, tai gali reikšti lankstų apsaugų protėkį. Be to, bet koks stiprus spragsėjimas posūkiuose gali reikšti, kad teks keisti jūsų automobilio ašį.

Suma komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *