Aš turiu automobilį

Penki variklio imobilizatoriaus problemų požymiai

Kurio autorius 14/06/2019

Variklio imobilizatoriaus sistema yra įprasta apsaugos nuo vagystės funkcija daugelyje per pastaruosius 20 metų pagamintų automobilių. Jeigu ji veikia taip, kaip turėtų, tai labai sumažina tikimybę, kad vagys nuvarys jūsų automobilį.

Visgi imobilizatoriaus problemos gali sukelti nemažą galvos skausmą. Skaitykite toliau ir suprasite, kaip veikia variklio imobilizatorius ir į kokius požymius reikia atkreipti dėmesį jam sugedus.

Kas yra variklio imobilizatorius?

 

Variklio imobilizatoriaus sistema (arba automobilio imobilizatorius) yra puiki elektroninė saugumo technologija, kuri iš esmės apsaugo transporto priemonę nuo vagystės. Šios technologijos tikslas – neleisti vagiui užkurti automobilio be užvedimo raktelio. Moksliniai tyrimai atskleidė, kad automobiliuose pradėjus montuoti imobilizatorius, vagysčių sumažėjo 40 proc.

 

Taigi jei įsigijote automobilį, pagamintą per pastaruosius 20 metų, tikriausiai jau naudojatės šia technologija, gal net patys to nežinodami. Šiuo metu parduodamų automobilių rakteliai dažniausiai yra rakteliai su pulteliu arba išmanieji raktai. Tokio rakto pagrinde įtaisyti mygtukai, kurie leidžia užrakinti ir atrakinti automobilio dureles, atidaryti bagažinę, o kartais net nuotoliniu būdu paleisti variklį.

 

Daugumoje naujų automobilių pultelių netgi nėra prie pagrindo pritvirtino fizinio rakto – norint užvesti automobilį, pakanka į jį įsėsti kartu su pulteliu ir paspausti variklio paleidimo mygtuką.

 

Kaip veikia automobilinis imobilizatorius?

 

Pultelio viduje yra atsakiklio lustas. Įstačius raktą į uždegimo spynelę arba tiesiog įsinešus pultelį į automobilį (taikoma pulteliams be rakto), įmontuotas atsakiklio lustas į automobilio imobilizatoriaus sistemą siunčia saugos kodą.

 

Jeigu šis saugos kodas atitinka imobilizatoriaus sistemos kodą, variklis paleidžiamas. Tačiau jeigu naudojate kito automobilio raktelį, neturite pultelio arba atsakiklio, automobilis neužsives. Saugos kodas kiekvieną kartą generuojamas atsitiktinai, o raktas yra vienintelis jūsų automobiliui tinkamo kodo generatorius.

 

Gera žinia yra ta, kad ši elektroninė imobilizavimo sistema labai gerai padeda užkirsti kelią automobilių vagystėms, be to, jeigu nėra rakto, jis neužstrigs uždegimo spynelėje. Visgi jei jūs pamesite pultelį, arba atsakiklio lustas suges ar nustos veikti, jums reikės iš prekybos atstovo įsigyti naują raktą, kuris gali būti labai brangus.

 

Penki variklio imobilizatoriaus sistemos gedimo požymiai

Kaip ir bet kuris elektroninis įrenginys, imobilizatoriaus sistema gali netinkamai veikti ir sukelti tam tikrų problemų. Toliau pateikti penki dažni požymiai, pranešantys apie tai, kad jūsų automobilio imobilizatoriaus sistemoje atsirado triktis.

 

1 požymis. Užrakinimo problemos

 

Jūs bandote nuotoliniu būdu užblokuoti savo automobilio duris, tačiau jos neužsirakina. Deja, daugelio šiuolaikinių transporto priemonių durų išorėje nėra raktų skylučių, todėl jūs negali atrakinti ar užrakinti jų rankiniu būdu.

 

Vienintelis būdas užrakinti duris be veikiančio išmaniojo rakto ar pultelio – užblokuoti atidarytas duris iš vidaus ir tada jas uždaryti.

 

2 požymis. Atrakinimo problemos

 

Jeigu negalėjote užrakinti automobilio naudodami išmanųjį raktą, kaip aprašyta pirmame punkte, tikriausiai negalėsite jų ir atrakinti. Tai reiškia, kad jeigu užblokavote duris iš vidaus ir po to jas uždarėte, negalėsite grįžti į automobilį, nes jūsų raktas jų neatidarys. Tokiu atveju nėra kitos išeities, kaip tik skambinti šaltkalviui.

 

3 požymis. Neužsiveda variklis

 

Dažna variklio imobilizatoriaus problema yra ta, kad automobilis apskritai neužsiveda. Tiesa, variklis gali nepasileisti dėl įvairių priežasčių, nesusijusių su užrakinimo mechanizmų gedimais, tačiau jeigu jau turėjote bėdų dėl užrakinimo, ir variklis net nemėgina užsivesti, tikriausiai problemą sukelia imobilizatorius arba pats išmanusis raktas.

 

4 požymis. Raktas nesisuka uždegimo spynelėje

 

Jeigu pultelis turi fizinį raktą, kurį reikia įdėti į uždegimo spynelę ir pasukti, tačiau jis nejuda iš vietos, gali būti, kad problemą sukėlė pultelio pagrinde įtaisytas lustas, kuris dėl kokių nors priežasčių nesiunčia saugos kodo į automobilio imobilizatorių. Tai dažnai atsitinka, jeigu raktą pažeidžia vanduo (juk vanduo ir elektroniniai įrenginiai nesuderinami), arba lustas fiziškai sulūžta dėl to, kad pultelis nukrito arba buvo suspaustas.

 

Visgi prieš užsakydami atsarginį raktą įsitikinkite, kad naudojate tinkamą automobilio raktą. Jeigu jūsų sutuoktinė vairuoja tokio pat modelio mašiną, dar nereiškia, kad pultelis tiks jums abiem.

 

5 požymis. Signalizacijos problemos

 

Kadangi imobilizatorius yra pagrindinė jūsų automobilio saugumo užtikrinimo priemonė, tai reiškia, kad sugedus imobilizatoriui signalizacija taip pat neveiks.

 

Problemų šalinimas

 

Daugelį imobilizatoriaus problemų galima išspręsti paprasčiausiai pakeitus pultelio bateriją. Dauguma raktų su atsakikliu priklauso nuo mažos baterijos, kuri į automobilio imobilizatorių perduoda saugos kodą. Keisdami bateriją būkite ypač atsargūs, kad netyčia nepažeistumėte viduje esančio atsakiklio lusto.

 

Jeigu pakeitėte bateriją, tačiau pultelis vis tiek neveikia, gali būti sugadintas atsakiklio lustas. Tokiu atveju jums teks kreiptis į vietinį automobilių prekybos atstovą ir užsisakyti naują raktą. Šis pakeitimas kainuos nepigiai, tad būkite pasirengę pakloti šimtą ar net kelis šimtus dolerių. Paprastai kuo brangesnė transporto priemonė, tuo daugiau kainuoja ir atsarginis raktas.

 

Transporto priemonės imobilizatoriaus sistemos problemos gali būti susijusios su surūdijusiais arba pažeistais laidais; galbūt netinkamai veikia variklio valdymo blokas ar jo jutikliai. Tokiais atvejais dėl tolesnio remonto jums reikės kreiptis į prekybos atstovybę arba dirbtuves, kurios specializuojasi elektronikos srityje.

Suma komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *