Aš turiu automobilį

Penki sugedusių priekinių ir galinių ratų guolių požymiai (ir jų pakeitimo išlaidos)

Kurio autorius 17/04/2019

Ratų guoliai naudojami tiek priekiniuose, tiek užpakaliniuose ratuose. Kiekvienam ratui skirtas atskiras guolis, tad vienam iš jų nusidėvėjus kiti vis dar gali būti geros būklės.

Jeigu nusidėvėjo tik vienas guolis, nebūtina keisti jų visų. Net jei daugelis (nesąžiningų) mechanikų jus ragins keisti visus guolius ar bent jau abu tos pačios ašies guolius, atminkite, kad paprastai to daryti nereikia.

 

Egzistuoja tam tikri ratų guolių gedimų požymiai, kuriuos galite pastebėti, be to, apie poreikį keisti kai kuriuos guolius jums gali pranešti mechanikas, ruošdamas jūsų automobilį įprastinei techninei apžiūrai.

 

Penki pagrindiniai ratų guolių gedimo požymiai

 

Toliau pateikti penki dažni požymiai padeda įvertinti jūsų automobilio ratų guolių būklę, taigi verta atkreipti į juos dėmesį.

 

1 požymis. Nevienodai nusidėvėjusios padangos

 

Ratų guoliai linkę nusidėvėti nevienodai, taigi atitinkama padanga irgi nusidėvi kitaip nei kitos.

 

Jei padangos dėvėtųsi tik dėl to, kai važinėjate automobiliu, visos jos nusidėvėtų taip pat, taigi skirtingai nusidėvėjusi padanga gali būti sugedusio rato guolio požymis.

 

Žinoma, tokią padangų būklę gali lemti ir kitos problemos, pavyzdžiui, nesulygiuoti ratai ar nesubalansuotos padangos ir pan., todėl guolio gedimą turėtų patvirtinti ir kiti požymiai.

 

2 požymis. Brūžinimo garsas

 

Dažnas sugedusių ratų guolių požymis yra iš padangų sklindantis stiprus brūžinimo garsas. Jis atsiranda tada, kai ratų guoliai tampa blogai sutepti, prastai slysta ir smarkiai įkaista.

 

Šis garsas labai primena triukšmą, sklindantį trinant metalą į metalą. Kadangi guoliai dėvisi nevienodai, brūžinimo garsą dažniausiai skleidžia vienas, o ne visi ratai. Ypač šis triukšmas sustiprėja posūkiuose arba perjungiant pavaras.

 

3 požymis. Vairo vibracija

 

Guolio būklei blogėjant, pradeda vibruoti vairas. Ši vibracija geriausia pastebima važiuojant lėtai, ir ypač sustiprėja paspaudus akceleratoriaus pedalą bei greitinant automobilį.

 

Daugelis žmonių vairo vibraciją sieja su nesubalansuotomis savo transporto priemonės padangomis. Visgi nors požymiai abiem atvejais panašūs, vibracija dėl nesubalansuotų padangų atsiranda važiuojant dideliu greičiu. Bet kokiu atveju nuvežkite savo automobilį meistrui, kad šis galėtų oficialiai diagnozuoti problemą.

 

4 požymis. Automobilį traukia į vieną pusę

 

Nusidėvėjęs, surūdijęs ar taškinės korozijos pažeistas rato guolis tampa nelygus, o šiurkštus jo paviršius sukelia atitinkamos padangos vibraciją, dėl kurios automobilį gali pradėti šiek tiek traukti į nusidėvėjusio guolio pusę.

 

Traukimą į šoną galite jausti ir spausdami automobilio stabdžius. Nors tai būdingas sugedusių stabdžių diskų arba apkabų požymis, turėkite galvoje, kad tikroji priežastis gali būti ir pernelyg nusidėvėję ratų guoliai.

 

5 požymis. Ratų drebėjimas arba laisvumas

 

Šią problemą diagnozuoti kiek sunkiau, nes automobilį reikia pakelti hidrauliniu keltuvu arba ant stovo pastatyti abi ašis. Po to galite suimti vieną pakelto automobilio ratą ir pamėginti jį išjudinti pirmyn ir atgal. Tai darydami stebėkite rato judesius ir laisvumą. Po to tą patį pakartokite su kitame ašies gale esančiu ratu.

 

Jeigu ratas virpa arba juda pirmyn ir atgal, greičiausiai teks keisti guolį, o tokiu būdu beveik nejudantis ratas reiškia, kad guolis veikia tinkamai.

 

Vidutinė priekinio rato, galinio rato ir stebulės guolių keitimo kaina ratų guolių keitimo kaina

 

Abi pusės

Priekinių ratų guoliai įtaisyti į vairo svirtį ir prijungti prie jūsų automobilio varomosios ašies komponentų, taigi tikimasi, kad šie guoliai tarnaus ilgus metus, ir jų nereikės keisti. Abiejų priekinių ratų guolių pakeitimo kaina siekia 260–480 JAV dolerių.

 

Tik dalys kainuoja 120–200 JAV dol., o darbo kaina šiek tiek didesnė ir sudaro apie 140–280 JAV dol. Tiksli kaina priklausys nuo vietinių remonto dirbtuvių įkainių ir jūsų automobilio markės bei modelio. Keičiant guolius dideliems sunkvežimiams, sporto automobiliams ir prabangiems automobiliams, tikriausiai teks mokėti daugiau.

Suma komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *